• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 eller 14060

Har en 114060 som jag har haft nu i några månader, super nöjd med den. Men nu blev jag sugen på att sälja min för en 14060M.
12694483_1672697999671603_1465098330932932448_o.jpg

Vilken föredrar nu och varför?
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Enda som talar lite för 14060 är om man kör tritiumtavla och äger samt åldrar klockan under en lång tid :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det finns ju många som föredrar pre maxicase. Vad är anledningen till att Du kan tänka dig byta? Känns den för stor? Det är väl kanske det främsta/enda skälet till att byta.
 
Det finns ju många som föredrar pre maxicase. Vad är anledningen till att Du kan tänka dig byta? Känns den för stor? Det är väl kanske det främsta/enda skälet till att byta.
Yes det känns lite för stor, trodde aldrig att jag skulle känna så, när jag köpte klockan kändes den för liten, men nu dom senaste veckorna känns det för stor bulki, prövade på 14060 igår kändes bra på handen o "rätt" storlek
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Yes det känns lite för stor, trodde aldrig att jag skulle känna så, när jag köpte klockan kändes den för liten, men nu dom senaste veckorna känns det för stor bulki, prövade på 14060 igår kändes bra på handen o "rätt" storlek
Jag valde 16610 av just den anledningen att den känns lite mindre på min handled.
Kör på det som känns bäst!
 

SJ Smythe

Cartier
Gillar gamla boetten, lugholes och aluminiuminsert bättre. Tycker precis som du att SubC bär för stort. Men man måste ju kunna leva med den lägre kvalitetskänslan (vilket jag kan :)) så viktigt att prova innan köp!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
14060 är snyggare och bärs lite mindre, men där slutar fördelarna (okej, den är billigare också). Om man primärt använder klockan på länk, så tycker jag att 114060 är överlägsen i och med glidelock. Kör man mycket nato, så tycker jag att man kan överväga en 14060. Annars finns det ju roligare alternativ om man ska ha en "gammal" sub, t ex 5513.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
114060 alla dagar. Dels tycker jag att den ger ett råare hårdare intryck mot 14060 som ser något feminin ut i jämförelse, sen såklart keramiskt inlägg som aldrig blir fult och glidelock. Personligen gillar jag också maxi dial.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det finns ju många som föredrar pre maxicase. Vad är anledningen till att Du kan tänka dig byta? Känns den för stor? Det är väl kanske det främsta/enda skälet till att byta.
Precis. Frågan är om alla andra futures på nya 114060
Yes det känns lite för stor, trodde aldrig att jag skulle känna så, när jag köpte klockan kändes den för liten, men nu dom senaste veckorna känns det för stor bulki, prövade på 14060 igår kändes bra på handen o "rätt" storlek
Ta det lite lugnt & överväg det noga. Fördelarna med 114060 är enligt mig fler än fördelarna med 14060.

En 114060 är en 114060, en 14060 är inte lika enkel (rätt ex tänker jag på).
 

xTZ

Cartier
Tänkte köpa en 14060m men blev en 114060 istället. Gissar att det svarar på din fråga. Enda positiva med 14060m eller tidigare modeller är det om man gillar den slimmade designen. Men annars är 114060 vassare på alla plan enligt mig! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Båda är tråkiga, 5-ref är OK om man kör den som beater på nato eller Rubber B. 6-ref ser knas ut på allt annat än länk.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Kolla om någon i din närhet med 14060 kan tänka sig "byta" klocka med dig under en kort period. Vill slå ett slag för gummiband typ Everest/Rubber B som passar finfint till SubC.
 
Topp