• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116610 lV VS 116520

Anfield

Panerai
Hej !
Sitter och funderar på att skaffa mig en vår klocka, valet står
mellan grön Submariner eller vit Daytona.
Fram med bilder på era nu.... Så ni kan hjälpa mig med detta ilandsproblem.
Till slut den klasiska frågan vilken skulle ni välja ?
eller ska jag skita i det helt och låta Deepsea få gå en vår till.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte vara tråkig och säga att du ska välja den som attraherar dig mest ;)
Förr eller senare så snubblar man på ett eller annat sätt alltid över en Submariner.
Jag hade köpt Daytonan med svart urtavla :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Vad har du i lådan nu?
Har du många dykare så säger jag daytona.
Har du redan kronografer så kör på suben.

Båda modellerna är klockrena, kan inte gå fel.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hulk. Daytonan börjar kännas daterad i jämförelse - den skulle behöva keramikring etc för att kunna jämföras. Men då blir den nog dyrare...
 

wilsdorf

Omega
Jag har både en grön SubC och en SS Daytona (svart dock) och kan säga att den gröne är fantastiskt vacker jämfört med Daytonan. Dvs när den ligger i klocklådan:) Men Daytonan är den som används.....funderar faktiskt på att flippa Subben pga av den aldrig frå nån airtime.

Om du nu skulle komma fram till en Daytona och vit tavla så är min personliga ståndpunkt att en äldre Zenith med "svarta" konograf ringar är grymt mkt snyggare...
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tycker faktiskt att våren/sommaren till ära att ska du köra in dig på hulken, och ta det därifrån, här kommer lite bilder på mina.
116610LV
20131104_063524_4_bestshot.jpg


Daytona 116509 (WG)
20131029_091442_6_bestshot.jpg


Lycka till...
 

Galaxy

Rolex
Grön känns mer vår/somrig, så tänker man i de banorna är hulken ett bra val. Å andra sidan kan det ej kringgås att Daytonan är otroligt grym, så jag skulle personligen kört på den..
 

Anfield

Panerai
Jag har både en grön SubC och en SS Daytona (svart dock) och kan säga att den gröne är fantastiskt vacker jämfört med Daytonan. Dvs när den ligger i klocklådan:) Men Daytonan är den som används.....funderar faktiskt på att flippa Subben pga av den aldrig frå nån airtime.

Om du nu skulle komma fram till en Daytona och vit tavla så är min personliga ståndpunkt att en äldre Zenith med "svarta" konograf ringar är grymt mkt snyggare...

Hör av dig om du funderar på att sälja den :happyhappy:
 
Topp