Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

116610LN London?

Diskussion i 'Diskussion' startad av oskj93, 10 augusti 2016.

1. oskj93
    Trådstartare

oskj93 Bonde

Från:
    Göteborg
    God morgon KS,

Har bestämt mig för att införskaffa mig en 116610LN som nästa klocka efter mycket velande. Dock är det väntetid, drygt 4-6 månader, hos de flesta svenska AD:n som jag har varit kontakt med och eftersom man är en relativt otålig person samt vill ha den med en gång. Så undrar jag hur det skulle se ut att köpa den i London? Ligger nypriset samma som här osv? Samt vilken AD är bäst? Vill allra helst ha den helt ny eller i alla fall oanvänd.

Har denna klocka exempelvis ett bra pris och är den värd att köpa från Iconic? Ligger på stadiga £5,700 lite drygt 64k svenska.
    http://www.iconicwatches.co.uk/rolex-submariner-stainless-steel-date-black-dial-116610ln.html

mvh

2. Tjena!

Jag är ju typ helt purfärsk på KS och har ett ganska ungt klockintresse, men... Jag var in på Krons i somras där jag fick klämma och känna på en 116610LN.. Underbar klocka! Eftersom jag vill köpa den till mig själv i födelsedagspresent (blir 30 nästa år...) så ville jag ju veta om det var väntetid. Jag fick informationen att det inte skulle vara särskilt lång väntetid.. max en månad. Det kanske inte alls stämmer?

/Fredrik

3. oskj93
    Trådstartare

oskj93 Bonde

Från:
    Göteborg
    Jag har faktiskt inte varit kontakt med Krons men ring upp eller besök butiken och fråga. Kan ju skifta från AD till AD.

4. Hebbe

Hebbe Friends of KS

annars dyker det ju upp 116610LN relativt ofta är på K&S...:)

Stroboman, Compiss och Fanboy gillar detta.
  5. Ja alltså jag fick det beskedet av herren på Krons, att det inte skulle vara mer än 1 månads väntetid. Men jag ska undersöka saken mer.. Inte så bråttom för mig, än så länge. Sen hos vilken AD jag köper den får jag allt se.. Många verkar ju tycka att Rob Engström är bra. :)

6. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Krons är bättre. :) Eller ja, roligare att prata med tycker jag! Rob är dock också pålitliga.

7. grolle

grolle Torpare

Det lönar sig att ringa runt lite och kolla!

Jag var i samma sits i början av sommaren. Jag ville köpa en 116610LN och vände mig till några olika AD. Bergströms sa att väntetiden var ca 3 månader, Nymans sa ca 4 månader men tipsade mig att kolla med Krons. Sagt och gjort, jag ringde Krons och de hade en hemma som jag kunde köpa direkt.

oskj93, Torsten och FreddeM gillar detta.
  8. Ja, jag fick väldigt bra service på Krons tyckte jag. :) Får väl kolla in Rob och jämföra vad jag tycker!

9. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    :)

Mårtenssons ur Brookfield