Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

116610LN

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tony, 20 juni 2013.

1. Tony
    Trådstartare

Tony Stadsbo

Har en fråga angående modellbeteckning. När Rolex släpper en uppdatering av en klockmodell, byter de namn på modellbeteckningen också? T.ex. har den svarta submariner alltid hetat 116610LN eller är det ett nytt namn som den fått i och med den senaste uppdateringen? Vill veta så att jag vet om jag får den senaste modellen när jag köper eller om jag också måste fråga om årsmodell på den. När gjordes senaste uppdateringen på den svarta submariner med datum? Tack på förhand

2. Hej,

Man byter när det är någon större uppdatering...

I kronologisk ordning på Sub med datum

1680 (plexiglas och matt tavla)
    16610 (Safirglas och vitguldindex)
    116610 (Keramisk ring och nya maxicaset) -denna kom i stål 2010 och är den senaste...

Och utan datum

5513 (plexiglas och matt tavla)
    14060 (Safirglas och vitguldindex)
    14060M (Safirglas och vitguldindex och chronometer certifierad)
    114060 (Keramisk ring och nya maxicaset) -denna kom i stål 2012 och är den senaste...

Detta är dom vanliga sedan finns det flera specialare men du verkade väl bara vilja veta att 116610 är den senaste och JA, det är den...

Tony gillar detta.
  3. Tony
    Trådstartare

Tony Stadsbo

masterkiller: tack för den utförliga informationen. Det var exakt vad jag ville veta, :) ja, det är 116610LN som jag vill veta när det lanserades.

4. Nemas problemaz...

bjuder på några bilder på min, det är i min mening den ultimata klockan...

Tony, 16610, DW6900MS och 1 annan gillar detta.
  5. Tony
    Trådstartare

Tony Stadsbo

masterkiller: Tack! :)

6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    16800 och 168000 då? :)

7. Räknade in dom som specialare....

8. David

David Bödeln

Och ännu tidigare förstås 6204, 6205, 6200, 6536, 6538, 5508 och 5510 fram till 5512, men masterkiller gjorde helt rätt i att exkludera dessa då ingen vill ha sånt ruttet gammalt skräp.

masterkiller, morrism, Fabian och 1 annan gillar detta.
  9. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm

jo jag vill! drömma kostar ingenting, det sa alltid min mamma

10. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Några puckar (som kanske inte direkt är "specialare");

som glassen säger är det 16800 i både matt och blankt utförande som fattas (men 168000 är i sanningens namn en riktig marginalgrej), men 5513 finns ju även som blank (gammelblank också, va?) och 14060M är inte per definition kronometercertad (även om de sista åren var det) utan det var verksuppdatering som fick refbyte (precis ExpI).

11. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    LN = Lunette Noir
    LV = Lunette Verde

Tony gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield