Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

116613LN

Diskussion i 'Diskussion' startad av Utanklocka44, 28 januari 2015.

1. Utanklocka44
    Trådstartare

Utanklocka44 Torpare

Hej!
    Ny här, har försökt söka svar men inte hittat riktigt rätt.
    Jag vill köpa en Rolex 116613 Ln men fick kalla fötter efter samtal med Länsförsäkringar, de vill ha 4 k om året för försäkring. Upp till 50 k går det på vanliga hemförsäkringen, känd lite tråkigt om man skulle bli av med klockan och bara få 50 k i ersättning, samtidigt betala 4 k om året i några år blir ju också dyrt. Men efter att tittat runt på nätet verkar man kunna få en 116613ln i Italien för 70-75 k, det verkar ju lite för bra för att vara sant, men kanske värt chansen. Har ni några tips på hur jag bör göra, jag vill naturligtvis betala så lite som möjligt och använda min vanliga hemförsäkring, samtidigt helst köpa en ny klocka.
    Mvh

2. alfgren

alfgren Biskop

Kolla försäkring med Brookfield

3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Byt bolag eller något, finns ganska många trådar om just försäkringar och värdet med mera. :)

4. Utanklocka44
    Trådstartare

Utanklocka44 Torpare

Tack, vad tror ni om att köpa från Italien?

5. Mille79

Mille79 Trollungen

Dom flesta här tror på saftiga priser hos svensk AD utan rabatt. Jag säger kööör.

6. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Synd att det första du tänker på när du skall köpa klocka är om eller när du skall förlora den ^^
    YOLO ;D

7. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Att köpa klocka från landet Italien är inga konstigheter! Har gjort det flera ggr.....men som vanligt.....gör din läxa och ta inga chanser.....

8. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    chalansningen är väl at beställa från italo...

P-A gillar detta.
  9. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Däraför att?

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hörsägen.

11. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Jaha.....oj....då är det nog så.......schmuck!

12. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Nja men du vet snacket!! Det har talats sedan dag ett om hur italienska handlare inte riktigt har samma inställning till skickskalorna som i Svea med mer. Jag är frågande inte pekande..

13. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Jo jag har hört tugget! Att misslyckas att köpa en 116613LB bara för att den är från Italy känns som ett konststycke. Pålitlig säljare och bra bilder bör göra köpet till minst lika säkert som på KS!!! Att köpa vintage från samma land är en annan femma......i värsta fall blir man sittandes med en Röd DJ tavla......

Sedan ska man nog undvika landets postväsen.....men det löser diverse internationella fraktbolag....

MKRGG gillar detta.
  14. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hehe den var från Tyskland. Ingenstans är man säker om huvudet inte är med..

Davvan gillar detta.
  15. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ta en mini semester och flyg ner med nått lågpris flyg. Du ser vad du köper har med frun och har en trevlig lång helg samt pengar över till annat. Lycka till.

16. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ja det har du och du har även haft många problem.. Italos stinker.. Det är ju inte heller första gången din favvokran blåset dig..

17. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Pucko....Maren köptes i Swiss!! Den var kool men crap!!

Vad för blåsning snackar du om månne?

18. Spencer

Tja för att vara ett PRO så har det varit en del, bla din huvudhökare du boasta om som sålde klockor där hälften var aftermarket till dig..

19. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Aha....du menar min Tudor DD? Den köpte jag ju i Sverige, och fick sedan välja mellan pengarna alt nya klocka så fort det uppdagats att den va fake. Alla har väl gått på en mina.....ingår lixom....så även du min vän.

Men..... Vad har detta att göra med om det är safe att köpa från Italien eller ej, que?

Bara vinballe och har tråkigt?

20. Spencer

Var det inte även fel på Daytonan? Enda gångerna jag blivit blåst är när jag köpt av seminasare i Sverige som har mindre kunskap än vilja att kränga.. Jag har dock bara gått på det en gång per dängare..

21. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Nej inget fel på den, den behövde service då den ej var tät......den var inte heller såld som servad.....till skillnad mot Maren!

Spencer gillar detta.
  22. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Snackade med IF idag om hur det funkar och hemförsäkring med drulle täcker upp till 50' vid förlust. Separat försäkring upp till 70 kostar 895kr/år och upp till 100 kostade 1200kr/år tror jag. Lät ju inte direkt saftigt. Lite skillnad mot 4k.

Mårtenssons ur Brookfield