Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

116613LN

Diskussion i 'Diskussion' startad av Utanklocka44, 3 februari 2015.

1. Utanklocka44
    Trådstartare

Utanklocka44 Torpare

Hej!
    Har bestämt mej för att köpa en 116613LN, velar lite om ny eller begagnad. Eller om jag ska köpa av AD eller gråhandlare utomlands. Om jag hade obegränsade tillgångar skulle valet bli Ny klocka AD, men prisskillnaden gör att jag tvekar. En begagnad verkar ligga runt 65-70K, ny hos gråhandlare i Italien / Tyskland 75-80, ny i Sverige hos AD efter höjningen borde vara mycket högre. Jag var in på Bergströms i Uppsala i lördags, alla rolex sportmodeller var slut/bortplockade i avvaktan på prishöjningen....
    Vet någon hur/om man ser någon skillnad mellan vilket år en 116613LN är gjord?
    Hur ofta behöver jag serva ovanstående, bör man ju räkna in i kostnaden för ett begagnat ur.
    Mvh

2. MJ24

MJ24 Friends of KS

Service brukar rekommenderas ca vart 5:e år.
    Kostar normalt någonstans kring 5000:-

3. Hellveg

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg
    Är ju inga kosmetiska förändringar gjorda på den modellen så det är ju bara via serienumret som man, i alla fall någorlunda, kan härleda tillverkningsåret.

Själv hade jag satsat på en fin beg här i Sverige. Lycka till!

4. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Om man kan avgöra att den är äkta

5. MrRolex

MrRolex Bonde

Det där med service var 5 år på Rolex tycker jag är överdrivet. Serva när något är fel är mitt motto :) Hade en GMT i 10 år utan några problem.

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Detta har diskuterats en miljard gånger och den generella uppfattningen är att delar slits och att en service blir dyrare än nödvändigt om man inte servar en klocka innan den är i akut servicebehov. Sen kan klockan såklart i vissa fall klara sig längre än 5 år innan den behöver service, men det är ett riktvärde.

David gillar detta.
  7. Taxman

Taxman Friends of KS

Om du har för avsikt att behålla klockan "för all framtid" hade jag satsat på en ny. Men om du är lite mer osäker hade jag nog letat efter en begagnad istället eftersom du annars får ta smällen av den första värdeminskningen. Just 116613 har jag uppfattat som en av de Rolex-modeller som faktiskt tappar lite i värde så jag tycker att det kan vara värt att fundera över. (kanske iof gäller allt som inte är stål?)

8. MrRolex

MrRolex Bonde

J
    Ja, man kan diskutera det i oändlighet. Går kanske på ett ut i längden. Har väl haft tur med mina klockor

Mårtenssons ur Brookfield