• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116618 vs 116619

par

Patek
2-Faktor
Blivit sugen på någon av dessa. Vad har folket för synpunkter?
Saknar ofta min 116613 och älskar den blå färgen så det är en anledning till det hela. Tänkte bara gå fullt ut denna gången :)
 
När man ändå betalar för guld så ska det synas, vitguldarn är riktigt cool men om det verkligen gällde så skulle jag nog ta 116618LB
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tycker nog att vitguldarn tyvärr inte riktigt funkar och då
Mest för att inte det blå funkar..
 

Målarn

The Steak
Jag saknar serti tavlan :D haha
Tycker du gör helt rätt i att gå All In och satsa på helguldare!!
Kör på en 116618, riktigt Vacker Rolle :cool: vitguld är Inte min grej, då kan jag lika gärna köpa en stålis....
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vitguld kan du köpa när du har en gulguld :)
 

Barda

Cartier
Jag tycker helt tvärt om att den blå ringen och tavlan inte passar till det gulaguldet. Det vita däremot, sjukt Nice mot det blåa...
 

par

Patek
2-Faktor
Finns för och nackdelar med båda känns det som även om båda är fantastiska. Frågan är om 116619 är ovanligare?
Jag har aldrig ägt en vitguldare, skiljer det sig i reptålighet vitt mot gult?

Ska man göra en målare istället?=)
 

Målarn

The Steak
Vilka nackdelar har du med 116618 :shock: ??

Hahah ja en "målare" kan du väl också göra, fast då med svarta tavlan?? Det får inte bli för många Guld Hulken på KS :mrgreen:
 

par

Patek
2-Faktor
Målarn skrev:
Vilka nackdelar har du med 116618 :shock: ??

Hahah ja en "målare" kan du väl också göra, fast då med svarta tavlan?? Det får inte bli för många Guld Hulken på KS :mrgreen:

Att en 116619 alltid kommer vara top of the line i sub serien=)
 

par

Patek
2-Faktor
Kul att alla tycker olika=) Ingen ratar iaf guld sub direkt.
Någon som kan svara på frågan gällande tåligheten?
 

Apansson

Torpare
Vitguld eller fuskguld som Aurum skulle säga..
Nu är ju iof Rolex den enda tillverkare som lyckats med vitguld men ändå..

Bara rent intresserad av detta - vad menar du med att Rolex är de enda som lyckats med vitguld? :)
Håller för övrigt med. Vitguld blir repigt så inåt helvete snabbt, och då ser det bara ut som en sliten stålis. Visst, gillar man stealth-aspekten så. Dock tycker jag att 116618LB nog är den snyggaste "stora" guldklockan som finns.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Båda mkt läckra!
Röstar vitguld.
Gemene man kommer tro det är en vanlig sub, de relativt få som är klockintresserade, vet något annat..
Vitguldsklubben!
 
Topp