• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

12000 tillbaka på skatten - Köpläge på Breitling?

najkksorn

Cartier
Har bestämt mig för att avyttra min Breitling Evo, och istället leta upp något nytt av samma märke!
Med lite skatteplanering och en trevlig återbäring har jag nu ett pristak på ca 12-14k

Några önskemål finns dock, där jag inte riktigt kan vara flexibel tyvärr
* Automatare
* Max 40mm (helst under 43mm inkl krona)
* Svart urtavla (även mörkgrå / blå kan gå bra)
* Full-länk (med minst 18cm handledsutrymme)
* Stilren design utan så mycket guldblänk-stuk
* Fullset är inget måste, men alltid ett plus!

Du kanske sitter på något intressant? Eller vet någon som gör det?
Eller så har du helt enkelt ett bra tips från blocket, ebay, chrono24, tradera osv?

Själv är jag extremt kass på att veta var jag ska börja leta, vad är ett bra köp, vad är ett sämre renoveringsobjekt?
Tar all hjälp jag kan få av alla kunniga klockägare här i forumet :)
 

TCB

Cartier
Härligt med lite skatteåterbäring! Klokt av dig att investera dem och få lite glädje av dem varje dag.

Budgeten är aningens stram men Breitling kan man hitta fynd på. Jag hade föreslagit Chrono24. En välbehållen och servad Crosswind i stål kunde nog vara något för dig.
 

najkksorn

Cartier
Härligt med lite skatteåterbäring! Klokt av dig att investera dem och få lite glädje av dem varje dag.

Budgeten är aningens stram men Breitling kan man hitta fynd på. Jag hade föreslagit Chrono24. En välbehållen och servad Crosswind i stål kunde nog vara något för dig.
har försökt plöja igenom alla på chrono24 nu, men löper hög risk att åka på en nit pga mina bristande kunskaper!

skall dock söka på crosswind, tack för tipset :)
 

TCB

Cartier
Håll dig till de handlare som har haft sina konton i ett par år. Är de Trusted Sellers och erbjuder Trusted Checkout så bör de inte vara några bekymmer. De flesta handlare är rädda om sitt rykte. Att hålla sig inom EU underlättar helt klart också.
 

najkksorn

Cartier
Håll dig till de handlare som har haft sina konton i ett par år. Är de Trusted Sellers och erbjuder Trusted Checkout så bör de inte vara några bekymmer. De flesta handlare är rädda om sitt rykte. Att hålla sig inom EU underlättar helt klart också.
jo jag försöker leta upp de som är trusted sellers
däremot har jag svårt att veta om tex en riktigt fin Colt är ett bra köp för 12.5k?
 

Cryssarn

Rolex
Jag gav 12ish för min Colt II
20170326_150715.jpg
 
Topp