• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1276 guldklockor, tack!

Ariste

Audemars
2-Faktor
Undrar hur den beställningen kändes att lägga?

Bytte till mig en Jaeger LeCoultre 14K för nästan ett år sedan och tänkte inte mer om det än att det var en stilren guldis i väldigt fint skick, som bonus finns box och kvitto.

För några månader sedan hade jag en JLC-samlare på besök som visste mer om modellen i fråga och lovade att leta upp annonsen nedan bland sina gömmor. Mycket riktigt dök det för någon månad sedan upp ett mail med annonsen bifogad och jag kände att klockan nu fått ett sammanhang, en historisk kontext som gör att hjärtat klämtar lite extra för den blänkande 50-talisten.

Inskriptionen stör mig inte alls utan gör mig bara än mer nyfiken på dess ägare, kanske tar jag tag i det spåret vad det lider men just nu är jag väldigt nöjd som det är.

Detta tittar ni på: Jaeger LeCoultre, ref 2953, kaliber P450/4C, boett i 14K guld.

Ha det fint!

JLC_1957_En_Sweden.jpg
IMG_7481.jpg
IMG_7483.jpg
IMG_7484.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Undrar hur den beställningen kändes att lägga?

Bytte till mig en Jaeger LeCoultre 14K för nästan ett år sedan och tänkte inte mer om det än att det var en stilren guldis i väldigt fint skick, som bonus finns box och kvitto.

För några månader sedan hade jag en JLC-samlare på besök som visste mer om modellen i fråga och lovade att leta upp annonsen nedan bland sina gömmor. Mycket riktigt dök det för någon månad sedan upp ett mail med annonsen bifogad och jag kände att klockan nu fått ett sammanhang, en historisk kontext som gör att hjärtat klämtar lite extra för den blänkande 50-talisten.

Inskriptionen stör mig inte alls utan gör mig bara än mer nyfiken på dess ägare, kanske tar jag tag i det spåret vad det lider men just nu är jag väldigt nöjd som det är.

Detta tittar ni på: Jaeger LeCoultre, ref 2953, kaliber P450/4C, boett i 14K guld.

Ha det fint!

JLC_1957_En_Sweden.jpg
IMG_7481.jpg
IMG_7483.jpg
IMG_7484.jpg
Känslan blir så mycke bättre när man kan tänka sig in i situationen.
Bara att gratulera.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tackar!

Jag uppskattar samlare som sitter på skatter i form av böcker, kataloger, annonser och annat som kan fungera som referens och som ger dessa vintageur ett spännande sammanhang, tack för att ni delar med er!;)

Inskriptionen:
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det roliga är ju att gravyr ofta ses som något negativt bland samlare, men när det som här får en historia och ett sammanhang blir det kul! :)
 
Topp