• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

15 000 kr för en SMP 2531.80 1997 i nyskick?

D

delegeferenda

Guest
Har hittat en SMP 2531.80 från 97 och som jag gillar väldigt mycket. Han vill ha 15 000 kr för klockan, ett pris han motiverar för att klockan är i det närmaste till nyskick, trots sina snart 17 år på nacken. Jag vet att det finns 2531.80 för 10 000 kr, men dessa är oftast i dåligt skick och saknar tillbehör. Den här i nyservad och är i full set.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men helvete liksom, jag sålde en i närmast nyskick för 9 kakor för några år sedan. Och den var med precis allt, gamla lådan i bra skick och cert och allt.
Köp en, måste det vara en super deal på alla klockor som köps numera eller är det alltid tanken att den skall flippas som ligger och spökar.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tycker att det låter som ett marknadsmässigt pris, något i överkant? Å andra sidan nyservad (med kvitto, annars räknas det inte), - vilket sparar en del huvudvärk - samt fullset.

Köper du den för att ha och använda: kör hårt. Periodiserat över ett par år är skillnaden mellan 15' och säg 12' minimal.

Köper du den för att flippa om 2 månader, inte lika säkert.

Mina två ören.

/R
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har hittat en SMP 2531.80 från 97 och som jag gillar väldigt mycket. Han vill ha 15 000 kr för klockan, ett pris han motiverar för att klockan är i det närmaste till nyskick, trots sina snart 17 år på nacken. Jag vet att det finns 2531.80 för 10 000 kr, men dessa är oftast i dåligt skick och saknar tillbehör. Den här i nyservad och är i full set.

För dyrt !


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Camo00

Patek
Det låter alldeles för dyrt!! Alla för runt 10k är absolut inte risiga!

Finns det kvitton på service och i så fall på hur mycket?? Serienummer på kvittot?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Rent spontant tycker jag inte att det låter så tokigt.

(Utgår från att du köper i Sverige och inte via någon Italienare på chrono24)
 

Sond

Patek
Låter helt ok.
Tycker att det låter som ett marknadsmässigt pris, något i överkant? Å andra sidan nyservad (med kvitto, annars räknas det inte), - vilket sparar en del huvudvärk - samt fullset.

Köper du den för att ha och använda: kör hårt. Periodiserat över ett par år är skillnaden mellan 15' och säg 12' minimal.

Köper du den för att flippa om 2 månader, inte lika säkert.

Mina två ören.

/R
+1 Tycker samma!

Viktigt att service är väldokumenterat och inte bara en handlare som säger att vår egen urmakare har sett över den...
 
D

delegeferenda

Guest
Klockan som är aktuell är den här: http://www.chrono24.com/en/caega/se...id2490160.htm?id=2490160&picnum=0&tab=details

När jag har sagt 15 000 kr så har säljaren gått med på att stå för den rekommenderade frakten samt för olika avgifter (betalningen kommer ske via Paypal). Han har förklarat klockan som "I have serviced this item to perfection, including the refurbishment of the bracelet and not too much of the case, so this is the description as it reads in my advertisement." "This is a collectible watch, and the price is also rising, where can you find a similar time piece, with the original box and the papers. Full set."

Som några här skriver så finns det full set SMP i nyskick för 10 000 kr, jag förväntade mig det, det finns det dock inte oavsett hur många gånger ni säger det. Det finns SMPs för 10 000 kr som motsvarar en road kill. Men absolut, motbevisa mig gärna.

Handlaren har goda omdömen på C24. Det finns exempelvis en full set SMP på uretvintage som också är från 1997 och för ca 12 000 kr, skillnaden är dock som vanligt att den är i ett helt vidrigt skick. Förlåt men jag blir lite irriterad när jag har morsan som tjatar på att vi ska dra och att jag än en gång överrumplas av kommentarer om att klockan jag hittat är dyr och att det finns motsvarande alternativ för 50 % mindre. Det finns det som sagt INTE.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Klockan som är aktuell är den här: http://www.chrono24.com/en/caega/se...id2490160.htm?id=2490160&picnum=0&tab=details

När jag har sagt 15 000 kr så har säljaren gått med på att stå för den rekommenderade frakten samt för olika avgifter (betalningen kommer ske via Paypal). Han har förklarat klockan som "I have serviced this item to perfection, including the refurbishment of the bracelet and not too much of the case, so this is the description as it reads in my advertisement." "This is a collectible watch, and the price is also rising, where can you find a similar time piece, with the original box and the papers. Full set."

Som några här skriver så finns det full set SMP i nyskick för 10 000 kr, jag förväntade mig det, det finns det dock inte oavsett hur många gånger ni säger det. Det finns SMPs för 10 000 kr som motsvarar en road kill. Men absolut, motbevisa mig gärna.

Handlaren har goda omdömen på C24. Det finns exempelvis en full set SMP på uretvintage som också är från 1997 och för ca 12 000 kr, skillnaden är dock som vanligt att den är i ett helt vidrigt skick. Förlåt men jag blir lite irriterad när jag har morsan som tjatar på att vi ska dra och att jag än en gång överrumplas av kommentarer om att klockan jag hittat är dyr och att det finns motsvarande alternativ för 50 % mindre. Det finns det som sagt INTE.

Köp den då.


Jag tycker det låter dyrt utan bevis på service från AD. Hade hellre köpt en sliten och opolerad billigt och lämnat till service själv.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej!

Nu känner jag igen dig.

Det är du som startar nya trådar gång på gång om olika SMPs som du funderar på att köpa. Och alla svar du får bemöter du med kritik och arrogans? Som om du ändå egentligen visste bättre själv från början?

Jag förstår faktiskt inte riktigt? Trollar du?

/Robert
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Du verkar veta bäst själv. Så ställ dig framför spegeln och säg: Jag är inte rädd, nu köper jag.
God Jul
 
D

delegeferenda

Guest
Hej!

Nu känner jag igen dig.

Det är du som startar nya trådar gång på gång om olika SMPs som du funderar på att köpa. Och alla svar du får bemöter du med kritik och arrogans? Som om du ändå egentligen visste bättre själv från början?

Jag förstår faktiskt inte riktigt? Trollar du?

/Robert

Oj nej det har absolut inte varit min avsikt. Men gemene man här inne pratar om Omega SMPs 2531.80 i nyskick och full set för 10 000 kr och samtidigt ser jag aldrig blotta röken av några sådana. När jag väl hittar någon som däremot är av just nyskick och full set blir det plötsligt för dyrt, detta trots att det är ifrån C24. När jag sedan motbevisas så gör jag det med något i stil med detta: http://www.uretvintage.se/omega-seamaster-diver-pv-23281.html

Jag har fortfarande inte sett blotta röken av 10 000 kronors SMP full set och i nyskick/bra skick, låt klockan från Uret vara motsatsen för att ha någon objektiv utgångspunkt. Samtidigt får man intrycket här att det finns en i varje hörn.
 

Sputniq

Panerai
Oj nej det har absolut inte varit min avsikt. Men gemene man här inne pratar om Omega SMPs 2531.80 i nyskick och full set för 10 000 kr och samtidigt ser jag aldrig blotta röken av några sådana. När jag väl hittar någon som däremot är av just nyskick och full set blir det plötsligt för dyrt, detta trots att det är ifrån C24. När jag sedan motbevisas så gör jag det med något i stil med detta: http://www.uretvintage.se/omega-seamaster-diver-pv-23281.html

Jag har fortfarande inte sett blotta röken av 10 000 kronors SMP full set och i nyskick/bra skick, låt klockan från Uret vara motsatsen för att ha någon objektiv utgångspunkt. Samtidigt får man intrycket här att det finns en i varje hörn.

Du verkar ha gjort din research. Om detta är den billigaste klockan du hittar i gott skick med full set så köp! Och som någon sa så spelar inte den sista tusenlappen så stor roll om du inte planerar att sälja klockan vidare närmsta tre veckorna. Köp nu är mitt råd, imorgon kanske den är såld och då är du tillbaka på ruta ett. Igen.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Om jag var du skulle jag lägga upp en "köpes" här på KS, samt bevaka nya säljtrådar. Och inte tveka att hugga snabbt när något intressant dyker upp.

För 15' borde du kunna hitta en fullset i Sverige med servicekvitto från AD.

Och "nypolerad" är inte samma sak som "nyskick". Utan just att den är polerad. Och en sådan klocka skulle inte jag köpa utan möjlighet att se den i verkligheten först. Det går att "fuska" enormt med ljussättning och vinklar.
 
D

delegeferenda

Guest
Jag ska höra med säljaren om han kan markera paketet som Christmas Gift, håller sånt fortfarande i tullen?
 
Topp