Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1500 inlägg BCF

Diskussion i 'Diskussion' startad av Oscaro, 13 juli 2016.

1. Oscaro
    Trådstartare

Oscaro Biskop

Då var det dags för mig att passera den här KS-milstolpen. Ungefär ett år tog det och har under det här året fallit ännu längre ner i träsket och lärt mig otroligt mycket.
    Min klockhistoria börjar när jag var omkring 10 och började låna en av pappas klocka, en Blancpain Villeret på lite finare tillfällen, när jag blev äldre började jag använda den mer och mer och på min 18 årsdag så var den min. Glädjen var total och jag blir fortfarande otroligt glad varenda gång jag tar på mig den.
    Första klockan
    Capture.PNG
    Sen började jakten på nya klockor och det är några stycken som tillkommit under tiden även om det som student såklart kan vara svårt att spara. Har hållt mig till vintage och lite udda klockor och framförallt hållt mig till guld (har i dagsläget endast guldklockor).
    Förra året var planen att köpa en stålsportis och framförallt ap 15300, men lägenhetsköp kom ivägen. Nu är siktet inställt på nytt igen och räknar med att ha något nytt på handleden innan året är slut.
    I samlingen för övrigt finns en Breguet classique
    Capture.PNG
    En LeCoultre Futurematic
    Capture.PNG
    En Jean D'eve Sectora
    Capture.PNG
    Samt en dubbelsignerad Hamilton Tank som tyvärr inte fungerar som den ska
    Capture.PNG
    Och så en samlingsbild
    FullSizeRender.jpg

Vill tacka alla på KS för många roliga timmar (min flickvän tackar er inte) och för all lärorik info samt såklart för all enabling.
    Slutligen så funderade jag länge på ifall jag skulle auktionera ut något till förmån för BCF men tänkte istället försöka med en uppmaning. Uppmanar alla på Klocksnack att skänka en slant till BCF för att visa att vi även kan ge utan att kräva något tillbaka.
    IMG_2879.PNG
    Ha en grym sommar så ses vi vid 2000 inlägg!

Bifogade filer:

2. Pauledward

Pauledward Biskop

Från:
    Sverige
    Bra initiativ! Kul med liten historia förresten.

Oscaro gillar detta.
  3. nissehult

nissehult Friends of KS

Grattis till 1500. Och grattis BCF.

Snygga klockor. Skall bli kul att se vad som dyker upp i din låda senare i år.

Oscaro gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield