• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1500 inlägg. Sommar-tävling. Vinn handgjort läder.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Eller, jo kanske!

image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Frugan min fick ett par fina sommar bilder på mig och mein sohn ;)
(Dock är ju inte klockan i fokus då frugan knäppte bilderna :banghead:)
image.jpg
image.jpg


Ska försöka ta en schysst bild imorgon, då det är sista dagen
Synd på skärpan, underbar bild för övrigt.

Grattis, och bra jobbat! Hoppas vi stöter på varandra på någon GTG. Gärna sommartid, då jag är en del i Östergötland (Utanför Waldemarsvik/Söderköping i Gryt/St Annas skärgård). Mina bidrag är från de trakterna senaste dagarna. Någon sa något i stil med... "Jag älskar svencsk sommar... det är den bästa dagen på året" :)
Jag som är lite mer optimistiskt lagd brukar säga att "den svenska sommaren är den bästa, man kan grilla varje kväll den veckan..." ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Bra jobbat gott folk, många fina bilder här. Jag väljer en vinnare i morgon på jobbet (från mitt ganska skyddade lilla hörn på kontoret... ;) ) så i princip har ni fram tills dess att langa upp bilder.

Här kommer en sommarbild på Tärnan medans vi väntar på resultatet.

DSCF2150-2 (2)_small.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tackar för gratulationerna och de fina bilderna som postats. Bilderna täcker en stort spektrum av sommarens skönhet: sjöar, skärgård, sol och skrattande barn. Även andra favoriter såsom kall öl, fiske, och hårt arbete finns med på ett hörn. Men det är ju så att bara en kan vinna och juryn har nu valt en vinnare. Motiveringen lyder:

Med djärvt mod undviker fotografen de romantiska sommarklichéerna som timotejfyllda ängar och vackra skärgårdslandskap och fångar med en enkel komposition istället det vardagliga sommar-Sverige med vattenpölar och tyskar på besök.​




Givetvis så är det @Pelarn65 som tar hem vinsten. Grattis. PMa adressuppgifter så skickar jag bandet i veckan.

Och här är vinnarbilden:
image-jpg.161365.jpg

Jag vill också passa på att dela ut några hedersomnämnande till följande personer:

@Daniel Mathisen
För ihärdigt fotande och tappra försök.

@theargonaut
För skönt taggtrådshäng i sommarkvällen.

@yonsson
För den sötaste pandan på KS.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till vinnaren, och tack för trevlig tävling och omnämnandet! ...men vad mutade Tysken dig med ;)
 
Topp