• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1500 inlägg, tack KS! :) Obligatorisk tävling!

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jaha, det här är ju galet. Jag har bara varit aktiv på ett forum förut och där blev det några hundra inlägg. Så när jag registrerade mitt konto här hade jag ingen tanke på att jag skulle komma upp i 1500 inlägg. Vid registrering hade jag några Storm-klockor som jag fått av pappa som han gladeligen gav mig då jag börjat använda klockor, men jag var sugen på mer. Jag satt och spanade här och i flashback-tråden om klockor som jag hittade. Till slut registrerade jag mig och skaffade mina första riktiga klockor.

En Omega trillade in. En rolig anekdot är att jag använde den under nyåret 13/14, räknade ner och den gick på sekunden rätt, så när min klocka slog tolv smällde alla de organiserade fyrverkerierna i området av. Grym känsla och sjukt bra hemmafest!
IMAG0575.jpg


Efter Omegan så ville jag köpa min första egna klocka. Det blev såklart en Seiko tack vare all propaganda från yonsson och hans förträffliga trådstart. Tack för all support säger jag till honom och alla andra i den tråden! :)
IMAG0628.jpg


Ville ju också ha en vintage-Seiko och köpte det här ihopplocket:
IMAG0635.jpg

Den fick gå vidare till en forumsmedlem som sökte ett projekt.

Vidare trillade det in några andra klockor med:
En Breitling Callisto testade jag på.
IMAG1469.jpg


Sen fick det bli en ryss:
https://klocksnack.se/threads/Восток.24202/
IMAG1790.jpg


Var tvungen att testa ett av de minst omtyckta märkena bland klockfolk ;)
IMAG1890.jpg


Sen testade jag en knivtillverkare. Saknar den här superbeatern en hel del.
IMAG1988.jpg


Det här är dock en av de finaste som jag ägt. Lät den gå vidare till Fixoflex men den är saknad! Fick också träffa herrn själv och testa Rolex för första gången. Blev såklart fäst vid det märket!
IMAG0823.jpg


Hann också bli betuttad i Omega PO. Klockan till höger är en kinetisk Seiko som jag testade samtidigt, min sambo tyckte om den så mycket att jag fick den som present, kan bero lite på att hon tycker om mig med..
IMAG1386.jpg


Det här blev min present till mig själv förra året, det är fortfarande min favorit i samlingen. Första klockan som jag köpte till mig själv hos en AD. Lärde mig att det är rätt nice att handla hos AD :) Den här har varit med om det mesta, har bland annat skrapat upp spännet rejält efter att jag skulle flytta en sten "på landet".
Certina DS First.jpg


Såklart ska min senaste kärlek också få vara med i tråden, den här klockan har ingen skön historia ännu. Men jag hoppas att den ska få vara med om mycket roligt! Klockan är från 1986 och jag är andra ägare :)
2015-05-01 13.37.18.jpg


Alla ni som orkat komma ner ända hit, och alla er som bara gått in i tråden för att det stod tävling. Här kommer den, jag fyller 25 år i Juni. Vilken klocka hade jag helst satt på min handled då? Märke och modell, inga färger mm. är nödvändiga, men om någon gissar mer exakt än någon annan så vinner denna :)
Vinsten är som sig bör min favoritchoklad och ett orange/svart-randigt nato, tycker ni det är tråkigt så är ni välkomna förbi på en öl när ni känner för det så bjuder jag ;)

Slutligen, tack alla på KS för allt! Jag är väldigt glad att jag gick med här på forumet, kärlek till alla er som underhåller mig under dagens alla timmar och tack för all kunskap och glädje som ni sprider! :) <3
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Stort grattis! Du vill såklart ha en Rolex 16710 (pepsi) på handleden på 25 årsdagen. Senare kompletterar du med både ett coke och ett svart insert :)
 

jabla

Sarlacc
Grattis till 1500 och tack för en trevlig summering av din klockresa.
Känns som du saknar en dressare så jag gissar på piepan Constellation.

Edit: fast alla vill ha Rolex så jag ändrar mig till en Datejust med blå tavla. :)
 

Jonte73

Audemars
Tack för trevlig läsning och grattis till 1500.
Ångvälten hann före med DJ men då säger jag såklart submariner 16610 :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tack alla, jo visserligen hade de ni sagt suttit fint på handleden. Men jag tror att vi behöver bredda gissningarna lite ;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Du verkar vara en vettig människa så jag säger en Blancpain Fifty Fathoms.
Helst vintage!

Och grattis såklart!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till de 1500, och så väntar jag bara på att du ska aktivt ta del av den belöning det innebär att ha nått hit!
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Grattis!
Jag gissar på royal capital, för att omfamna att du blivit äldre och uppskattar elegansen.
 

Camo00

Patek
Stort Grattis, kul att Du är här!! :)

Gissar att Du helst vill ha en sprillans ny Breitling Chronomat B01...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ska kanske gissa något också...
Kanske en Breitling Galactic 44 day date med svart tavla...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Eftersom det inte kommit något rätt svar så kommer en ledtråd. Det är ett "grekiskt" företag!
 
Topp