Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1655 Albino

Diskussion i 'Diskussion' startad av JoberMan, 16 november 2013.

1. JoberMan
    Trådstartare

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    http://mobil.blocket.se/vi/50079999.htm

Snubblade på den här annonsen på Blocket. Har sett några 1655 med 24h-visaren i varierande grad av solblekt tidigare. Har dock aldrig stött på begreppet Albino. Någon initierad som kan bidra med info? Finns det 1655or med vit 24h-visare? Är begreppet Albino vedertaget i Rolex-världen? Betalas det premium på vita visare?

Trevlig kväll
    JoberMan

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Inte premium men etablerat begrepp.

3. Jacob

Jacob Friends of KS

Jag har stött på det men aldrig fått klart för mig om de är med tiden blekta eller original-ljusa?

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tror bara den är blekt, och visst förekommer benämningen albino internationellt.

5. JoberMan
    Trådstartare

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Är visaren vit från början eller orange och grymt solblekt?

6. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Affe gillar detta.
  7. Spencer

Blekt, har väl varit ett smart sätt att kunna få något betalt för kraftig defekt.. Fortfarande populärast med kraftigt färg.

China och Jacob gillar detta.
  8. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Min är blekt, lär ha varit lite dålig kvalité på färgen. Tror aldrig den har gjorts med vit och begreppet albino är väl mest ett påhitt likt andra smeknamn på udda klockor.

Affe, Aquaracer2 och Spencer gillar detta.
  9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Tror bestämt att Kristian Haagen är ägare till en albino. Rätta mig om jag har fel.

10. par

par Friends of KS

Dåligt insatt men vill man inte ha den orange färgen på en 1665? Livar ju upp tavlan och ger en skön kontrast.

11. Spencer

Jo det vill de allra flesta men det finns ett gäng fina därute som har vit och glada italienska säljare..

par och jakob.dala gillar detta.
  12. Känns lite alla andra premiumdefekter, som sagt ett smart sätt att försöka få ut cash på en defekt genom att ge det ett lite häftigt namn som:

Ghost

Spiderdial

Tropical

jabla, Wii och vonhall gillar detta.
  13. acce1999

acce1999 Friends of KS

Med tiden blekta. Fanns också olika röda nyanser redan från början.

Italienska samlare tycks ha varit ganska tongivande när det gäller just 1655. Tror t o m att ryktet/benämningen Steve McQ kommer från den delen av världen.

För egen del gillar jag färgklicken så som det var tänkt från början, men tackar inte nej till en fin med blekt visare.

A

Mårtenssons ur Brookfield