• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1655 på Stockholms Auktionsverk

Marckus

Panerai
Inte sett den live, men utifrån bilderna tycker jag att den hamnat på tok för högt map. skick, dock kan min mentala prisbild släpa efter något... Dessa auktionsverk brukar ha rätt saftiga slagavg. dessutom
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
+27,5% tutti i provision?
Liveintryck är ju alltid bättre än bilder. Tavlan var shysst?
Fin matchning tavla visare. Hade ingen lupp men den såg bra ut. Glaset har lite skador.
Visst börjar den bli dyr dock, iallafall för min plånbok :(
Ska ärligt säga att jag hann inte titta jättenoga då jag var där i annat ärende men för mig är ju 1655 grymmast :)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Fin matchning tavla visare. Hade ingen lupp men den såg bra ut. Glaset har lite skador.
Visst börjar den bli dyr dock, iallafall för min plånbok :(
Ska ärligt säga att jag hann inte titta jättenoga då jag var där i annat ärende men för mig är ju 1655 grymmast :)
Ok, så det var en Mk 2-urtavla med en Mk 2-bezel? Isf är bilderna på nätet usla.
 

Skuggan

Omega
Lånar tråden lite, var där och kollade på en vintage Vacheron, men blev lite besviken på tavlan. Auktionsfirmornas bilder varierar i kvalitet, det är i alla fall min erfarenhet. Jag menar snygga klockor kan se underliga ut och tvärtom. Däremot den Omega Constellation de hade var fin i tavlan. Har inte nog med Rolexkunskap för att uttala mig om 1655:an.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Modellen kom 1974? Har man verkligen hunnit avverka Mk0, MK1 och MK2 tom 1975..?...frågan kanske är mer genrell än just kopplad till klockan i fråga.....
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Modellen kom 1974? Har man verkligen hunnit avverka Mk0, MK1 och MK2 tom 1975..?...frågan kanske är mer genrell än just kopplad till klockan i fråga.....

1655 kom 1971, rättare sagt ca 2,5M.

1655-confr1.jpg
 

poormans

Rolex
trodde den skulle dra lite till, gillade den det var som sagt bra patina och frogfoot är cooooooolt

hoppas jacob fick den

cheers
christian
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Fan, gick förbi utanför igår på lunchen utan att ha en aning.
Man budar ju inte direkt dessa summor på en osedd klocka.
Kul för köparen!
/j
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Fan, gick förbi utanför igår på lunchen utan att ha en aning.
Man budar ju inte direkt dessa summor på en osedd klocka.
Kul för köparen!
/j

Nåja, jag har budat betydligt mer på osedda objekt. Kanske oförsiktigt men ibland måste man gambla lite och i de fall jag budat på osedda objekt har jag sett till att ha riktigt bra oretuscherade bilder i olika ljusförhållanden m.m.

Hoppas i vilket fall att köparen är någon på KS så att man kan få se lite bättre bilder.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Nåja, jag har budat betydligt mer på osedda objekt. Kanske oförsiktigt men ibland måste man gambla lite och i de fall jag budat på osedda objekt har jag sett till att ha riktigt bra oretuscherade bilder i olika ljusförhållanden m.m.

Hoppas i vilket fall att köparen är någon på KS så att man kan få se lite bättre bilder.


Det är klart, jag menar bara att hade man haft mer tid så hade man kunnat planera ett inköp med lite
"rotation" i lådan eller så.
Helt klart en klockmodell jag gärna skulle vilja ha.
/j
 
Topp