Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

16622 VS 116710LN

Diskussion i 'Diskussion' startad av Paneraiman82, 2 februari 2014.

1. Paneraiman82
    Trådstartare

Paneraiman82 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tjena!
    Jag har fått ett bytesförslag på dessa två klockor i ämnesraden. Det jag funderar på är:
    Min är 16622 från 04. Killen som vill byta har 116710LN från 07. Har de samma värde för han vill inte lägga något emellan, utan byta rakt av. Jag vill ha hans men som sagt kan jag sälja den sen för samma peng som min 16622. Båda är fullset.
    Tacksam för snabb återkoppling :)

2. 4cie

4cie Biskop

Hur är skicket på din 16622a? Hur är skicket på hans 116710LN?
    Köpte du din 16622 beg eller ny från AD? Hur är det med hans?

Är huvudsyftet med bytet försäljning av den andra klockan för att tjäna en hacka?
    Jag skulle säga att båda i fint skick med box och cert betingar ca 45k, några tusen hit eller dit.
    16622 är rätt kall på begmarknaden medan 116710 finns det numera drösvis av och det finns en stor efterfrågan.

Men den stora frågan är nog....vad vill du själv?

3. Paneraiman82
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Tjena!
    Båda är superskick. Har haft min på KS ett tag för 44 000 men inget napp. Tror fasen jag byter tror det blir lättare att flippa den andra om jag tröttnar på den sen :) stort tack

4. Paneraiman82
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Vad tycker ni andra?

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Nyare GMT bör ligga strax över 45k.

Äldre vid 40.

6. Brogren

Brogren Friends of KS

Jag hade bytt. I mina ögon är GMT bra mycket roligare än YM.

Mvh, Brogren

par gillar detta.
  7. sjobbe

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Om båda klockorna är i fint skick så är väl den största frågan hur det ser ut med servicebehov på respektive klocka? Personligen så tycker jag 45k låter lite saftigt (för båda), skulle säga att de ligger rättså lika på strax över 40k (kan vara helt off dock :)).

Tycker du ska köra om den tilltalar dig, lär vara 116710 är en "bättre" klocka imo, samt mer lättflippad ifall du skulle ångra dig.

8. Ricrob

Ricrob Friherre

Hade bytt. Som du säger så vill inte din YM gå för 44k och även om GMT'n kanske inte ger mer än det, så kan du ändå få 42-45 för den och dessutom testa en skön modell på vägen. GMT'n ligger bättre i tiden just nu känns det som.

9. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Jag tycker att YM är en roligare klocka, men om du nu funderar på byte tycker jag att det är det du ska göra. GMTn har ju även en större fördel vid försäljning pga efterfrågan. :)

10. konkas

konkas Friends of KS

11. JS

JS Friends of KS

Byt, bara att göra't

12. SenorE

SenorE Stadsbo

Byt, som flera andra har sagt är GMT:n mer lättflippad om du skulle tröttna.

13. Gavve

Gavve Greven

Tycker Ym är roligare men iom att du ändå ställt in dig på att flippa den så föreslår jag byte

14. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Som övriga, byt:)

15. Paneraiman82
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Får nog bli ett byte
    Skönt med en mer lättsåld rackare, då man rätt ofta lider av flippsjukan :)

16. aleks

aleks Friends of KS

Är inte insatt i den ekonomiska biten gällande om du gör bra deal där eller inte men jag säger byt rent utav för att jag tycker GMT-C är bra mycket snyggare än YM!

17. garfield

garfield Friends of KS

GMT-n alla dagar i veckan. Byt.

18. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Hade nog inte bytt men det är för att jag är sugen på att testa en YM :D

GMTn är ju lättsåld i jämförelse iaf!

19. 4cie

4cie Biskop

Jag är vansinnigt sugen på en YM och har varit det i flera år, men det finns en anledning till att det finns en GMT i stallet och inte en YM ;)

20. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Ge din YM en chans :) Den kommer växa för dig och du kommer älska den i sommar. Nu är jag såklart partisk eftersom jag sitter på en YM.

21. Hade nog bytt, dock så tycker jag YM är en riktigt rolig sommarklocka men GMT nog ett bättre val i längden!

Ev så hade jag kollat om man skulle kunna sätta in den nya blå tavlan i din YM....

22. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Tips till Paneraiman82

Finns en kille på TTT som vill byta sin GMT C från 2012 mot en YM. Kolla Köp & sälj.

morrism gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield