• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1665 Seadweller tråden

Jag tycker att det är alldeles för lite snack om denna ikoniska modell på forumet. Brorsorna 1675 och 1655 får mer utrymme och nu tycker jag det är dags med en riktig 1665-tråd. Tyvärr har jag inget att bidra med (ännu) men hoppas att desto fler har det. Bring it on!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1612.jpg


Ganska dålig bild, men ja... :)
 

thomastheswede

Audemars
Härligt att nån startar denna tråd, var lite sugen själv! Det här är ju en ref som förtjänar ALL uppmärksamhet då det är en über-cool och ganska sällsynt tool watch. Jämför t.ex. förekomsten av 1665 till salu med hur ofta det trots allt dyker upp röda 1680.

Jag kan bidra med två stycken "vitingar" som jag har i min ägo:

En härligt gulnad 1665 Great White Mk 1 "straight m", ca 1979/80 med serienummer 6.1xx
image.jpg



samt en lite mer vit 1665 Great White Mk 3, serienummer 6,6xx från 1981.
image-1.jpg



Bring it on, nog måste det finnas fler där ute!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jobbig tråd, varför dyker dessa härliga trådar upp precis när man slagit till på ny klocka?
 

thomastheswede

Audemars
Davvan, kan vi inte få lite fler bilder på din? Och var är Landshark, martinhook m.fl. när man behöver dom? Det här börjar ju framstå som forumets mest sällsynta fågel. ;)
 
Topp