• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1665 Seadweller tråden

thomastheswede

Audemars
Expert vet jag inte om jag är men:

Boetten ganska hårt polerad (titta på crown guards:en) och urverket har tveklöst utsatts för fukt. Pitting lite överallt inkl boettlocket. Inga synliga urmakarsignaturer i boettlocket, vad är servicehistoriken?

Sedan ser rotorn ut att ha slitit emot nåt vilket inte ser jättelovande ut det heller. De skriver att datumet är defekt, kan ju vara mer eller mindre allvarligt. Claspen är nyare än klockan, vet ej om hela länken eller bara spännet är bytt.

On the good side: svinsnygg urtavla och matchande visare. Snyggt blekt insert.

Överlåter till någon mer kunnig att fundera mer kring urverkets skick och vad det innebär.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Expert vet jag inte om jag är men:

Boetten ganska hårt polerad (titta på crown guards:en) och urverket har tveklöst utsatts för fukt. Pitting lite överallt inkl boettlocket. Inga synliga urmakarsignaturer i boettlocket, vad är servicehistoriken?

Sedan ser rotorn ut att ha slitit emot nåt vilket inte ser jättelovande ut det heller. De skriver att datumet är defekt, kan ju vara mer eller mindre allvarligt. Claspen är nyare än klockan, vet ej om hela länken eller bara spännet är bytt.

On the good side: svinsnygg urtavla och matchande visare. Snyggt blekt insert.

Överlåter till någon mer kunnig att fundera mer kring urverkets skick och vad det innebär.
Jag tycker inte botten är hårt polerad alls och jag ser ingen pitting heller..snarare tvärtom..
Att det inte finns några urmakarsignaturer på insidan av boettlockett är ju bara positivt då det ökar sannolikheten att klockan är orörd.
Är givetvis ingen expert men mina 2 cent..
 

thomastheswede

Audemars
Jag tycker inte botten är hårt polerad alls och jag ser ingen pitting heller..snarare tvärtom..
Att det inte finns några urmakarsignaturer på insidan av boettlockett är ju bara positivt då det ökar sannolikheten att klockan är orörd.
Är givetvis ingen expert men mina 2 cent..
Jag jämför med mina två 1665 och de har väldigt mycket mer material kvar runt kronan bägge två. Det som jag tycker ser ut som pitting-prickar på bilden när jag tittade på min telefon kanske i verkligheten är smuts men jag vetesjutton.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag jämför med mina två 1665 och de har väldigt mycket mer material kvar runt kronan bägge två. Det som jag tycker ser ut som pitting-prickar på bilden när jag tittade på min telefon kanske i verkligheten är smuts men jag vetesjutton.

Kan säkert stämma det du säger, min bedömning bygger jag på att luggarna ser tjocka och fina ut, det är ett bra avstånd mellan lugholes och slutet av luggen vilket innebär mycket material kvar. Sen att kronskydden kan verka ha lite mindre material vågar jag nog inte yttra mig om:) Vore kul om någon av de mer erfarna lägger en input.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Att köpa ett case mer den korrosionen känns spontant halvkorkat. Det kommer att vara mycket pengar för en schweizerost. Men vad vet jag.. :)

image.jpg

image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Att köpa ett case mer den korrosionen känns spontant halvkorkat. Det kommer att vara mycket pengar för en schweizerost. Men vad vet jag.. :)

Är du säker på att det inte är packning och smuts? Jag tycker det är riktigt svårt att se på dessa bilder. Att verket är fuktskadat tycker jag är tydligare. Kronan ser inte ut att vara riktigt åtskruvad så det kan vara problemet. Var nog ett tag sedan den servades...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är du säker på att det inte är packning och smuts? Jag tycker det är riktigt svårt att se på dessa bilder. Att verket är fuktskadat tycker jag är tydligare. Kronan ser inte ut att vara riktigt åtskruvad så det kan vara problemet. Var nog ett tag sedan den servades...
Jag skulle iaf se till att få se den ordentligt innan jag funderade på att buda. För mig så ser det ut som korrosion och verkets skick hintar ju iaf om att den inte alltid varit tät.
 

Pope

Cartier
Det här är en porr-tråd. Är inte det mot forumets regler? Just saying.......aaaaaaahhhhh....
 

Gottfrid

Omega
Ursäkta en amatör men hur ser prisbilden ut på en ok 1665 vit? letar lite gran men hittar ingen som känns 100, tips mottages gärna
 

Daytona96

Rolex
Expert vet jag inte om jag är men:

Boetten ganska hårt polerad (titta på crown guards:en) och urverket har tveklöst utsatts för fukt. Pitting lite överallt inkl boettlocket. Inga synliga urmakarsignaturer i boettlocket, vad är servicehistoriken?

Sedan ser rotorn ut att ha slitit emot nåt vilket inte ser jättelovande ut det heller. De skriver att datumet är defekt, kan ju vara mer eller mindre allvarligt. Claspen är nyare än klockan, vet ej om hela länken eller bara spännet är bytt.

On the good side: svinsnygg urtavla och matchande visare. Snyggt blekt insert.

Överlåter till någon mer kunnig att fundera mer kring urverkets skick och vad det innebär.
Man kan se att rotorn har suttit lite löst och skavt emot boettlocket.
ImageUploadedByTapatalk1430154108.637369.jpg
 

thomastheswede

Audemars
Ja idag börjar nog vitingarna på 70-75 och då snackar vi INTE Rail Dial. En fin Mk 1 eller Mk 3-klocka ligger nog mellan 85-90. Med cert hamnar man norr om 100 och rätt ofta upp till 120 numera.

Några som är till salu från handlare som i alla fall JAG litar på:
http://www.hqmilton.com/watches/1979-rolex-sea-dweller-1665
http://10pastten.com/watch/ta739
http://www.worldoftime.de/en/rolex.vintage/.7-15658.html


Denna dök just upp, shit vad de börjar bli dyra: http://www.hqmilton.com/watches/1981-rolex-sea-dweller-1665-mark-i-dial-with-box-and-papers1
 
Topp