Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

16710, var köpa insert?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tapiren, 19 februari 2016.

1. Tapiren
    Trådstartare

Tapiren Bonde

Jag funderar på att komplettera min 16710 med ett insert, frågan är, var köper jag?

Lokala AD säljer för 800kr och det känns som årets fynd, men då blir jag av med klockan i sex-åtta veckor och det känns mindre kul...

2. walle77

walle77 Borgare

Behöver du lämna in klockan för att köpa vridningsinlägg?

Jag beställde på Bergströms och hämtade när det kom.

3. Ville_W

Ville_W Friends of KS

Från:
    Skåne
    Varför skulle du bli av med klockan i veckor för något som tar ett par minuter att byta?

4. christian-h

christian-h Biskop

Byt AD! Jag vill inte ens tänka på hur länge du blir utan din 16710 om du ska serva den där...

"Kom tillbaka 2038, då borde den vara klar".

Pilot gillar detta.
  5. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Beror på var man går.

Nymans i Västerås behöver ta in klockan ett par dagar eftersom att urmakeriet inte är i samma byggnad, det skulle ta 1-2 dagar. Nymans i Sthlm kan sälja över disk. Jag köpte tre inserts från Rob Engström över disk för några veckor sen.

6. Zalath

Zalath Borgare

Tar de en månad för att korta en länk också?

Att byta insert tar några minuter och är något du utan problem kan göra själv. Är du osäker så borde en urmakare kunna göra det snabbt. Var lite försiktig när du drar in kniven och se till att hålla koll på fjädern så är det lugnt.

Torsten gillar detta.
  7. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Ingen expert men kan den här killen göra det på 2 minuter borde väl ingen urmakare behöva ha den i flera dagar eller veckor? o_O

Zalath gillar detta.
  8. M.U

M.U Biskop

Köp det och lös det själv, kan vara lite läskigt men det är fan läskigare att behöva vänta 6-8 veckor för att de ska lösa det...

Zalath gillar detta.
  9. MJ24

MJ24 Friends of KS

Vanligtvis byte de insertet medan du väntar, eller max inom ca 1 timma.

10. Tapiren
    Trådstartare

Tapiren Bonde

Ja, eftersom jag läst mig till att det är en enkel åtgärd var det lite förvånande att de ville ha den så länge. Men då ska jag göra ett försök med Rob E också.

Skulle gärna göra det själv, om inte annat för att lära mig något, men jag trodde inte att de sålde dem över disk.

Zalath gillar detta.
  11. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Alla de gånger jag köpte inserts kunde jag köpa dem över disk eller få de monterade på direkten. Det var på nymans i Stockholm i höstas. Men jag föredrar nästan att göra det själv, när man väl är van går det på nån minut. :D

12. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    VilkenAD?

13. closetplayer

closetplayer Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag köpte ett Coke insert till min 16710 ifrån Bergströms Ur igår.
    Betalade 1100:-, men hörde därefter att Rob och Nymans tar 900:- ;)

JohnZ gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield