• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1675 Blueberry med Tiffany Dial

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Robert Maron är en topphandlare. Texas-storyn är självklart beklaglig och med volymen klockor de säljer så har det också ramlat ur ommålade stellor. Detta är inget unikt om man ser till volymen de sålt. Hur bittert det än känns så måste man veta vad man gör när man handlar med dyra klockor. Det finns inga idiotsäkra handlare där ute när det gäller löjligt dyra och ovanliga klockor. Man måste veta vad man gör.

Blanda dock inte ihop löjligt dyra och ovanliga klockor med vanlig vintage. Det är betydligt enklare än Newmans och annat svårt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Robert Maron är en topphandlare. Texas-storyn är självklart beklaglig och med volymen klockor de säljer så har det också ramlat ur ommålade stellor. Detta är inget unikt om man ser till volymen de sålt. Hur bittert det än känns så måste man veta vad man gör när man handlar med dyra klockor. Det finns inga idiotsäkra handlare där ute när det gäller löjligt dyra och ovanliga klockor. Man måste veta vad man gör.

Blanda dock inte ihop löjligt dyra och ovanliga klockor med vanlig vintage. Det är betydligt enklare än Newmans och annat svårt.


Har man som levebröd att handla med klockor så borde man väl ha kompetensen att sortera ut redials och liknande? Att man säljer stora volymer är väl ingen ursäkt?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har man som levebröd att handla med klockor så borde man väl ha kompetensen att sortera ut redials och liknande? Att man säljer stora volymer är väl ingen ursäkt?
Har du koll på nivån vi talar om nu? Texas-dials ansågs länge vara okej och Maron var långt ifrån enda dealern/samlaren som hade sånna. Stämningen från Mayer handlar mest om att han köpte allt via Maron och därför bränt hiskeliga pengar via just den säljaren. Stellor är ett fullkomligt minfält och jag tror att merparten av det som finns är ommålat. Även bland de som stolt visar upp dem på Instagram.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
så du skulle köpa en blueberry tiffany av honom??
Jag skulle inte köpa en blueberry period. Jag hade inte tvekat att handla annat av honom om han hade rätt klocka för mig. Maron är inte bättre/sämre än Shear, Ku, NBtimes, Watches in Rome mfl. Handlare är hajar och man måste veta vad man gör. Annars finns risken att man bränner sig.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har du koll på nivån vi talar om nu? Texas-dials ansågs länge vara okej och Maron var långt ifrån enda dealern/samlaren som hade sånna. Stämningen från Mayer handlar mest om att han köpte allt via Maron och därför bränt hiskeliga pengar via just den säljaren. Stellor är ett fullkomligt minfält och jag tror att merparten av det som finns är ommålat. Även bland de som stolt visar upp dem på Instagram.

Åfan. Nej har absolut ingen koll alls! Trodde Texas-dials hade med vintage Daytona att göra :bag:

Är det så vanligt med ommålade stellor? Undrar vem som målar om dem.
 
Topp