Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1675 & Crown Gards

Diskussion i 'Diskussion' startad av firman, 12 januari 2014.

1. firman
    Trådstartare

firman Stadsbo

Från:
    Cuba
    Är det någon som vet hur länge den här 1675 med dom här crown gardsen var under produktion? Är jag ute och plockar bär om jag säger 67-70?

2. Falcone

Falcone Stadsbo

Skulle säga att produktionsfasen ligger tidigare, har en lista nånstans men hittar den inte nu. Har för mig att det är nånstans runt 1,1M (1964) som de introducerades. Bör ha ersatts nånstans kring 1967.

Vad har den för serial?

3. firman
    Trådstartare

firman Stadsbo

Från:
    Cuba
  4. Falcone

Falcone Stadsbo

Ok, 1968 - då är det kanske där nånstans skarven går. Eller så är det jag som ser fel på bilderna. Det kan dock vara svårt att se skillnad på kronskydden om de blivit polerade.

Här är en från '66 och en helt perfekt från '67 (Bernhard B's) med mer raka, avfasade kronskydd.

att jämföras med detta från 1970

Mårtenssons ur Brookfield