Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1675 på jubilee

Diskussion i 'Vintage' startad av Jakobb, 7 februari 2016.

1. Jakobb
    Trådstartare

Jakobb Friends of KS

Har länge velat testa min 1675 på jubilee och idag dök rätt länk upp så jag slog till. Blev mycket nöjd med resultatet, har dock två frågor. Går det att försiktigt bända till end links så att de passar lite bättre? Och går det att korta länken själv? Eller skall jag överlåta det till en urmakare?

IMG_4064 copy.jpg
    IMG_4061 copy.jpg
    IMG_4059 copy.jpg

2. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om du inte vet vad du gör, kan det vara god idé att gå till en urmakare beträffande ändlänkarna.
    Korta eller förlänga länken kan du lätt fixa själv med en 1,5mm skruvmejsel. Se till att det inte glappar i skruven bara..

Jakobb gillar detta.
  3. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Ser att du har ca 1,5mm kvar upp till boett kanten. Frågan är då om det är rätt ref på ändlänkarna. Att bända ut dom så att dom når upp till boetten kan skapa glapp och rassel. Men kolla med en AD.

willbur, Jakobb och theargonaut gillar detta.
  4. Johnne

Johnne Biskop

Från:
    Småland, bor Skåne
    Snyggt!
    Bända ändlänkarna blir nog inte bra bättre att få tag på rätt. Ett jäkla skit det där! Jag jagade ett par 502t till min tudor 76100 som jag trodde var rätt och skulle bli bra men icke.... Glappar... Men funkar skitbra på Explorer IIan :D
    Vilka ändlänkar har du på?

5. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Om det är en 62510 länk ska det vara 550 länkar (till fyrsiffrig ref) om jag fattat rätt :)