Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1675 vs 16750

Diskussion i 'Vintage' startad av HerrErpa, 28 januari 2016.

1. HerrErpa
    Trådstartare

HerrErpa Torpare

Hej på er,
    jag har gått med en fundering allt för länge; är det någon skillnad på boetterna mellan 1675 och 16750. Kan någon med 100% säkerhet verifiera det ni tror vara fakta (är 1675-boetten tunnare än 16750 eller lika tjocka) så vore jag mycket tacksam?!

2. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Fram till mitten på 60-talet hade 1675 s.k "thin case". Därefter ska det vara likadan boett. Dock så tror jag att 16750 har annat caseback. 1675 finns även med PCG, alltså annan form på kronskyddet.

willbur och HerrErpa gillar detta.
  3. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sen kan du ju hitta bilder med en med tjockare case som blivit polerat och rappt formen då är det svårt att veta vad som är vad..

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Eftersom det är olika urverk är det troligtvis skillnad på boetterna.