• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1680 med intyg ifrån bergströms ur???

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Haha. Så han värderar en klocka utan att kunna säkerställa att den är äkta. Stor humor.

Edit: Denna tråd är för övrigt ett tydligt exempel på att de inte kan säkerställa äkthet. Snurrigt att de ändå gärna värderar..
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det är vad jag fått sagt till mig iaf. Att han inte gått klart vet jag redan, skrev det i någon tråd för ett tag:)

Då får de redovisa vilken handelskammare som auktoriserat honom för jag kan inte hitta någon bekräftelse på det. Dessutom är 1800 kr ett rån, särskilt om han varken är auktoriserad eller färdigutbildad urmakare. Undrar vad försäkringsbolagen tycker om dessa intyg om det skulle hårdgranskas.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det anmärkningavärda är väl mest bara att de intygat något alls på en helt falsk klocka som är en dag ifrån att säljas dyrt till intet ont anande kund som mest troligt litar på intyget från Bergströms? Nu räddar förmodligen KS kunden, pantbanken och Bergströms från vidare elände men det är bra jävla illa att det med lite otur gått obemärkt förbi och att en kund fått ge hysteriska pengar för skit bara för att de litat på de Bergströms. Oavsett om de har rätt till att ge ut sånna eller ej. Brasklappen är väl om pantbanken ljuger angående intyget eller om det visar sig att det också är falskt. Då är det pantbanken som ska skämmas.
 
Senast ändrad:

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Bilderna på uret ifråga ifall pantgbg.se väljer att plocka ner auktionen http://www.pantgbg.se/scripts/f2page.php?u_id=42&fp_id=1&f_id=111349&fritext=rolex&f_Typ=&kontor=

"HERRUR ROLEX SUBMARINER AUT "RED" REF.NR. 1680 SERIE.NR. 3025854 MED INTYG (BERGSTRÖMS) OCH BOX. ARMLÄNK 7836 MED END LINKS 382 URSPRUNGLIGEN FRÅN EN TUDOR 7031 MONTE CARLO FRÅN 70 TALET"

auktionsvara_123867_stor.jpg
auktionsvara_123970_stor.jpg
auktionsvara_123971_stor.jpg
auktionsvara_123972_stor.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag börjar undra lite om Bergströms nu.
Har de en icke auktoriserad urmakare som servar Rolex åt dem eller skickar de iväg allt?
-Jag har alltid trott att de skickar vidare alla serviceärenden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ringde dom o talade med en man som heter Kenneth , jag talade med honom om klockan och hänvisade till denna tråd.
Jag också, kanske lite överkurs men jag visste ju inte att du skulle ringa. Du måste ringt precis innan mig. :D
Jag refererade också till Klocksnack och frågade om de hade ett skriftligt intyg och det hade de. Ett intyg som Lars skrivit, Lars som alltså inte verkar vara en officiell värderingsman utfärdad av handelskammaren.

De skulle undersöka detta vidare vilket jag hoppas att de gör.
Jag kan ju förstå pantbanken känner sig trygga om de har en skriftlig värdering från Bergströms och att de tycker att det räcker.

Edit: Jag ringde alltså innan jag skrev detta inlägg.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Ako

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är dåligt insatt i hur pantbanker fungerar men det är väl en halvt knivig sits om panten förfallit och klockan är värdelös. Då lär pantbanken inte vara muntra på Bergströms kan man tycka.. Nu kan de väl kanske rädda det på något sätt mot ursprungliga ägaren men spontant så brukar väl folk som lånar pengar via pantbank sällan vara de mest likvida i samhället?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mailade denna tråden till Bergströms.
De lär ju knappast regga sig och svara i tråden men de kanske lär sig något på misstaget.
 
Topp