• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1680 red -Drwatch

Pleximannen

Cartier
Pärlan är sannolikt original men tritiumet har troligen trillat ur vid tex. service. Jag har exakt samma sak på min 1665 Sea-Dweller. Det ser identiskt ut... och jag vet att tritiumet var där före servicen :) Luminovapluppar ser lite annorlunda ut.
 

paradis

Audemars
Jag har sett bättre bilder på den klocka,dom bilder är dåliga.Klockan ser mycket bättre ut.Dom 1680 röd,stiger i pris ,helt otroligt.Jag tror att priset är bra,jämfört med andra.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Olles bilder är ofta superkassa. Gissar han kör med blixt vilket gör att klockan per automatik ser skitkass ut. Denna ser väl ganska bra ut även om han polerat bort finnishen på luggarna. Det är dock lätt att återställa utan att förstöra för mycket. 75k i Sverige från erkänd handlare känns spontant som ett ganska bra pris. Självklart kan man göra bättre deals om man själv vill smuggla in den i Sverige men iom Olle redan gjort det så får man gott betala premium.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Olles bilder är ofta superkassa. Gissar han kör med blixt vilket gör att klockan per automatik ser skitkass ut. Denna ser väl ganska bra ut även om han polerat bort finnishen på luggarna. Det är dock lätt att återställa utan att förstöra för mycket. 75k i Sverige från erkänd handlare känns spontant som ett ganska bra pris. Självklart kan man göra bättre deals om man själv vill smuggla in den i Sverige men iom Olle redan gjort det så får man gott betala premium.

Bernt heter han väl...
 

Pleximannen

Cartier
Olles bilder är ofta superkassa. Gissar han kör med blixt vilket gör att klockan per automatik ser skitkass ut. Denna ser väl ganska bra ut även om han polerat bort finnishen på luggarna. Det är dock lätt att återställa utan att förstöra för mycket. 75k i Sverige från erkänd handlare känns spontant som ett ganska bra pris. Självklart kan man göra bättre deals om man själv vill smuggla in den i Sverige men iom Olle redan gjort det så får man gott betala premium.

Jag kan inte hålla med om att han skulle ha polerat bort finishen på luggarna. Mig veterligen är boetten helt orörd sedan tillverkning. Möjligtvis kan bilderna vara så kassa att de ger ett annat intryck men kolla på den i verkligheten så... :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag kan inte hålla med om att han skulle ha polerat bort finishen på luggarna. Mig veterligen är boetten helt orörd sedan tillverkning. Möjligtvis kan bilderna vara så kassa att de ger ett annat intryck men kolla på den i verkligheten så... :)
Fullt möjligt. Bilderna är som sagt inte vidare bra. Jag ser inte den karakteristiska ytfinnishen och på klockor jag tidigare tittat på hos honom så har de ofta polerats fel. Jag tror dig om du säger att denna är bra. Caset ser för övrigt tjockt och bra ut med sköna bevels. :)

Det är en mk5.

image006_med.jpeg
 
Topp