Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1680 red -Drwatch

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 17 april 2013.

1. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
  2. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Pärlan är sannolikt original men tritiumet har troligen trillat ur vid tex. service. Jag har exakt samma sak på min 1665 Sea-Dweller. Det ser identiskt ut... och jag vet att tritiumet var där före servicen :) Luminovapluppar ser lite annorlunda ut.

3. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag har sett bättre bilder på den klocka,dom bilder är dåliga.Klockan ser mycket bättre ut.Dom 1680 röd,stiger i pris ,helt otroligt.Jag tror att priset är bra,jämfört med andra.

4. Per

Per Björklövens finest

Olles bilder är ofta superkassa. Gissar han kör med blixt vilket gör att klockan per automatik ser skitkass ut. Denna ser väl ganska bra ut även om han polerat bort finnishen på luggarna. Det är dock lätt att återställa utan att förstöra för mycket. 75k i Sverige från erkänd handlare känns spontant som ett ganska bra pris. Självklart kan man göra bättre deals om man själv vill smuggla in den i Sverige men iom Olle redan gjort det så får man gott betala premium.

5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bernt heter han väl...

Ariste gillar detta.
  6. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Jag kan inte hålla med om att han skulle ha polerat bort finishen på luggarna. Mig veterligen är boetten helt orörd sedan tillverkning. Möjligtvis kan bilderna vara så kassa att de ger ett annat intryck men kolla på den i verkligheten så... :)

paradis gillar detta.
  7. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Finns säkert folk som är bättre än mig på detta och vill ABSOLUT inte anklaga någon för något. Men då detta är en mark VI-tavla så borde väl E-et i "perpetual" sitta direkt under O-et i "Rolex", inte snett till höger under som det gör på bilderna från Drwatch?
    http://www.doubleredseadweller.com/watch-info/red-sub/untitled.html
    Rätta mig gärna.

8. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hrmmm, intressant..

9. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Ja Bernt Olle.

10. Per

Per Björklövens finest

Fullt möjligt. Bilderna är som sagt inte vidare bra. Jag ser inte den karakteristiska ytfinnishen och på klockor jag tidigare tittat på hos honom så har de ofta polerats fel. Jag tror dig om du säger att denna är bra. Caset ser för övrigt tjockt och bra ut med sköna bevels. :)

Det är en mk5.

11. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Dåså, tycket det såg ut som en 6a. Bortse från mitt inlägg =)

Mårtenssons ur Brookfield