• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1680 red fullset för 145k?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Känns som den har varit ute förr. Tveksam säljare i så fall och den är inte i strålande skick, så definitivt inte värt pengarna.

Edit: jag trooor att det är samma ex som var till salu för ca 1 år sedan. Ett ex i bra skick med cert och annat är säkert värd priset, men detta ex ser hyfsat överpolerat ut tycker jag.
 
Senast ändrad:

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Troligenvis samma som jag och @thomastheswede kollade på för typ ett år sedan.
Säljaren är en skojare (försökte trissa upp priset genom att påstå högre bud har lagts, som var rent påhitt).
Är den värt 145' ? Nej, inte en chans.. Tavlan hade sina brister, och där sitter ju mycket av rödsubbens värde.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Riktigt trist case, pass.

image.png
 

thomastheswede

Audemars
99% säker på att det är samma klocka (känner igen tillbehören/datum på garantipapper) och i så fall är det fläckar på urtavlan runt centrum (typ urmakare med olja på fingrarana som lyft bort visarna).
 
  • Like
Reactions: Ako

Moorflax

Patek
2-Faktor
Dyrt som skam. För de pengarna ska man nästan kunna begära fullset och dessutom fin klocka. Bandhornen var vidriga!
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp