• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1680 vs. 114060

DrDre

Patek
Pöjk, du har mycket att lära du, jag låter mr cage utbilda dig :)


Den där filmsnutten är jäkligt bra. Dialogen fanns ju utskriven på Chuck Maddox hemsida om vintage Omega tidigare. Den fångar ju en stor del av essensen av vintageklockor tycker jag. Vintage blir mer av en "kännarpryl" och riskerar inte att uppfattas som vulgärt på samma sätt som en ny kan göra. Och uppstår diskussionen "Har du en Rolex!" och man inte känner för att fortsätta på ämnet så kan man lätta glida ur det genom att säga "jo, fast det är en gammal så det är inte så märkvärdigt".
 
  • Like
Reactions: max

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Denna var fan i mig inte dum:

PC-Ralf-Single-Red-Rolex-Submariner.jpg
 

vekktah

Cartier
Hade samma dilemma. Men det blev lite som att välja på cykel och bil så jag löste det såhär ;-)
jeje9y5a.jpg


Och eftersom jag har två småbarn så är det 114060 som får vara med hela tiden eftersom jag måste typ diska klockan x 2 om dagen.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hade samma dilemma. Men det blev lite som att välja på cykel och bil så jag löste det såhär ;-)
jeje9y5a.jpg


Och eftersom jag har två småbarn så är det 114060 som får vara med hela tiden eftersom jag måste typ diska klockan x 2 om dagen.
Oh nice! Hädanefter är svaret på såna här frågor alltså:

"äh, skärp dig och köpa båda"

:D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hade samma dilemma. Men det blev lite som att välja på cykel och bil så jag löste det såhär ;-)
jeje9y5a.jpg


Och eftersom jag har två småbarn så är det 114060 som får vara med hela tiden eftersom jag måste typ diska klockan x 2 om dagen.
Bra bild för jämförelse! Fina klockor båda två, men bara ena har "rätt" proportioner, elegantare former, samt ger en varmare känsla ;)
 

vekktah

Cartier
Kan inte annat än hålla med. Men länken och bezelinlägget gör 11460 till en sköööning som växte på mig först efter en vecka. Men det är ju som en helt annan klocka på alla vis. Rätt blingig och blank. (För att va stål) men den är en keeper från Dotterns födelseår (2012) återstår att se vad jag ska skaffa från sonens (2008).
 
Topp