• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

19 jävla mm

denjohan

Rolex
Pledge Member
Min tämligen nyinskaffade Zodiac sportar 19 mm i bandbredd. Jag är på jakt efter ett mesh till denna, men 19 mm mesh är ungefär lika frekvent förekommande som hönors tänder. Finns det så är det rackarnsrabarberdyra NOS, och jag har ingen lust att pynta 2000 spänn för ett sketet mesh. Så vad tror ni är bäst, köra 18 mm med lite spel eller 20 mm och försöka böja till aningens så att det passar i infästningen?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Min tämligen nyinskaffade Zodiac sportar 19 mm i bandbredd. Jag är på jakt efter ett mesh till denna, men 19 mm mesh är ungefär lika frekvent förekommande som hönors tänder. Finns det så är det rackarnsrabarberdyra NOS, och jag har ingen lust att pynta 2000 spänn för ett sketet mesh. Så vad tror ni är bäst, köra 18 mm med lite spel eller 20 mm och försöka böja till aningens så att det passar i infästningen?
Bild på klockan? Gubbmesh eller sharkmesh? Ett Sharkmesh i 20mm borde väl fungera om det är ett sådant du är ute efter.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Har ingen bild just nu, men det är en Super Sea Wolf, så det är dolda luggar och shark mesh som gäller.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Liten risig bild.

image.jpeg
 

Solvik

Panerai
20 mm sharkmesh fixar du lätt, blir kanon!
Edit: Då tänker jag sharkmesh utan några rör..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Min tämligen nyinskaffade Zodiac sportar 19 mm i bandbredd. Jag är på jakt efter ett mesh till denna, men 19 mm mesh är ungefär lika frekvent förekommande som hönors tänder. Finns det så är det rackarnsrabarberdyra NOS, och jag har ingen lust att pynta 2000 spänn för ett sketet mesh. Så vad tror ni är bäst, köra 18 mm med lite spel eller 20 mm och försöka böja till aningens så att det passar i infästningen?
De utan rör kan man pressa ihop eller slipa ned en millimeter. De med rör kan man slipa. 18 funkar också om du sätter dit distanser. Välj den bredd du tycker ser bäst ut.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inte om detta är intressant och kanske en aningen för mycket pengar men...

"New Old Stock steel beads style Swiss Made bracelet with 19mm ends made by NSA, the Swiss company also known as Novavit S.A., which went out of business more than 25 years ago. Rare NSA bracelet design high-quality vintage watch band that is New Old Stock from the 1960s/70s in its original package."

http://www.ebay.com/itm/Beads-Monac...437659?hash=item1eb360161b:g:l5UAAOSwMTZWR7Fk
s-l1600.jpg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Vet inte om detta är intressant och kanske en aningen för mycket pengar men...

"New Old Stock steel beads style Swiss Made bracelet with 19mm ends made by NSA, the Swiss company also known as Novavit S.A., which went out of business more than 25 years ago. Rare NSA bracelet design high-quality vintage watch band that is New Old Stock from the 1960s/70s in its original package."

http://www.ebay.com/itm/Beads-Monac...437659?hash=item1eb360161b:g:l5UAAOSwMTZWR7Fk
s-l1600.jpg
Den är jävla snygg, men det är rätt saftigt för en länk...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Min tämligen nyinskaffade Zodiac sportar 19 mm i bandbredd. Jag är på jakt efter ett mesh till denna, men 19 mm mesh är ungefär lika frekvent förekommande som hönors tänder. Finns det så är det rackarnsrabarberdyra NOS, och jag har ingen lust att pynta 2000 spänn för ett sketet mesh. Så vad tror ni är bäst, köra 18 mm med lite spel eller 20 mm och försöka böja till aningens så att det passar i infästningen?
Körde min på detta! Lite samma stuk som originalet...

 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Min tämligen nyinskaffade Zodiac sportar 19 mm i bandbredd. Jag är på jakt efter ett mesh till denna, men 19 mm mesh är ungefär lika frekvent förekommande som hönors tänder. Finns det så är det rackarnsrabarberdyra NOS, och jag har ingen lust att pynta 2000 spänn för ett sketet mesh. Så vad tror ni är bäst, köra 18 mm med lite spel eller 20 mm och försöka böja till aningens så att det passar i infästningen?
Kör 20, kommer funka alldeles utmärkt. Om du kör riktigt mesh alltså utan "rör" där bandet möter boetten.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

denjohan

Rolex
Pledge Member
Det blir ett 20 mm och lite klämmande. Ska hitta något bra med h-länkar så man kan korta det utan att ta fram avbitaren.
 
Topp