• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1969-70 Submariners värde?

par

Patek
2-Faktor
Att säga att någon har en sub från 79 är som att säga att jag äger en Röd porsche från 79, det kan vara vad fan som helst, fatta! Det har alla försökt förklara nu en bra stund.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:


Jag tror att det beror på, men jag är inte säker, att du aldrig postar någon bild? Det var väl samma sak när du ville ha hjälp med din Breitling? Själv kan jag ingenting om Rolex och kunde inte heller referensen trots att tydligen var något man borde kunna. Men vill du ha hjälp med värdering så måste du visa bilder. Annars kunde du ju stannat vid det du googlat fram, eller hur?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:

Bild behövs för att kunna uppskatta värdet. Det kan skilja bizzara pengar mellan en orörd och en sönderservad. Allt värde sitter i anala detaljer. Ett pissit X är värt 20k ....ett orört 120 slängar +

På en vintage Rolex kan en sekundvisare gå för 15k .....dollar!!!!

Kan vara en rödsub med servicetavla, en vanlig 1680 alt en Franken.....bilder kommer ge svaren din Home Boy vill ha svar på.....
 

Carolin

Cartier
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:
Jag tror på dig Mangusta. Jag tycker om ditt riv och kan förstå varför du blir ilsk här mellan varven.
 

Boris Balkan

Fark you!
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:

Bild! :snaphappy:
 

Mangusta

Cartier
Bild behövs för att kunna uppskatta värdet. Det kan skilja bizzara pengar mellan en orörd och en sönderservad. Allt värde sitter i anala detaljer. Ett pissit X är värt 20k ....ett orört 120 slängar +

På en vintage Rolex kan en sekundvisare gå för 15k .....dollar!!!!

Kan vara en rödsub med servicetavla, en vanlig 1680 alt en Franken.....bilder kommer ge svaren din Home Boy vill ha svar på.....

Tack för ett vettigt och trevligt svar. :) Jag sa åt honom att gå till en AD. Jag kan ingenting om gamla klockor och inte han heller. Den lär ju vara äkta iaf eftersom att servicegubben blev så het på att köpa den när han öppnade den. När jag googlade så varierade priserna minst sagt så därför vände jag mig hit för att få ett hum om frågan. My bad. :confused:
 

Apansson

Torpare
Jag börjar urspårningen:
images
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack för ett vettigt och trevligt svar. :) Jag sa åt honom att gå till en AD. Jag kan ingenting om gamla klockor och inte han heller. Den lär ju vara äkta iaf eftersom att servicegubben blev så het på att köpa den när han öppnade den. När jag googlade så varierade priserna minst sagt så därför vände jag mig hit för att få ett hum om frågan. My bad. :confused:
Tur du fick svar då. Återigen så är knappast AD den som kan ge honom bäst svar på en 40 år gammal klocka.

Vore jättekul om du kunde posta lite bilder så lovar jag att hi kan ge en riktigt precis bedömning. Klart bättre än AD och Kaplans. Och dessutom gratis.
 

Mangusta

Cartier
Vill du ha en värdering så är nog bilder det minsta man kan begära.

Tydligen var det mer komplicerat än jag trodde att få ett ungefärligt pris på en gammal klocka. Har aldrig hållit på med gamla klockor förut. Jag kan fatta att en bild blir en hjälp på vägen för att ge en värdering men nu har jag ingen att lägga upp för tillfället och jag vet inte om kompisen är intresserad av det heller i det här läget. Vi trodde att vi skulle få ett enkelt svar men så lätt var det visst inte.

Vad jag däremot är jävligt trött på är att folk som inte lägger upp bilder blir anklagade för att ljuga. Alla har kanske inte lust att visa upp sina ur på internet eller lust att sitta och mecka med att ta bra foton och sen ladda upp dom så hela världen kan se dom. Det finns kanske människor som inte är bekväma med att lägga upp foton och det borde väl fan vara okej att få diskutera med andra klockintresserade oavsett???
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tydligen var det mer komplicerat än jag trodde att få ett ungefärligt pris på en gammal klocka. Har aldrig hållit på med gamla klockor förut. Jag kan fatta att en bild blir en hjälp på vägen för att ge en värdering men nu har jag ingen att lägga upp för tillfället och jag vet inte om kompisen är intresserad av det heller i det här läget. Vi trodde att vi skulle få ett enkelt svar men så lätt var det visst inte.

Vad jag däremot är jävligt trött på är att folk som inte lägger upp bilder blir anklagade för att ljuga. Alla har kanske inte lust att visa upp sina ur på internet eller lust att sitta och mecka med att ta bra foton och sen ladda upp dom så hela världen kan se dom. Det finns kanske människor som inte är bekväma med att lägga upp foton och det borde väl fan vara okej att få diskutera med andra klockintresserade oavsett???

Jag har inte sagt att jag tror att du ljuger. Men det är en jävla massa som spelar in. Röd eller icke röd, originaldelar, skick på boett, visare, tavla m.m, matchande patina... listan kan göras lång.
 

Mangusta

Cartier
Tur du fick svar då. Återigen så är knappast AD den som kan ge honom bäst svar på en 40 år gammal klocka.

Vore jättekul om du kunde posta lite bilder så lovar jag att hi kan ge en riktigt precis bedömning. Klart bättre än AD och Kaplans. Och dessutom gratis.

Jobbar inte du för Kaplans? Eller har jag missförstått? Kan jag inboxa bilder till dig om han skickar några till mig?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tydligen var det mer komplicerat än jag trodde att få ett ungefärligt pris på en gammal klocka. Har aldrig hållit på med gamla klockor förut. Jag kan fatta att en bild blir en hjälp på vägen för att ge en värdering men nu har jag ingen att lägga upp för tillfället och jag vet inte om kompisen är intresserad av det heller i det här läget. Vi trodde att vi skulle få ett enkelt svar men så lätt var det visst inte.

Vad jag däremot är jävligt trött på är att folk som inte lägger upp bilder blir anklagade för att ljuga. Alla har kanske inte lust att visa upp sina ur på internet eller lust att sitta och mecka med att ta bra foton och sen ladda upp dom så hela världen kan se dom. Det finns kanske människor som inte är bekväma med att lägga upp foton och det borde väl fan vara okej att få diskutera med andra klockintresserade oavsett???

Nej det är det inte, vill du ha ett seriöst svar får du ställa en seriös fråga. Annars kan du sluta med ditt nonsens.
 

Mangusta

Cartier
Jag har inte sagt att jag tror att du ljuger. Men det är en jäkla massa spelar in. Röd eller icke röd, originaldelar, skick på boett, visare, tavla m.m, matchande patina... listan kan göras lång.

Ja tydligen så är det mer komplicerat än jag trodde. Även om skicket spelar roll, vilket vi självklart fattar, så trodde jag inte att det var sååååå stor prisskillnad. Den är inte röd iaf så mycket vet jag i nuläget.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tydligen var det mer komplicerat än jag trodde att få ett ungefärligt pris på en gammal klocka. Har aldrig hållit på med gamla klockor förut. Jag kan fatta att en bild blir en hjälp på vägen för att ge en värdering men nu har jag ingen att lägga upp för tillfället och jag vet inte om kompisen är intresserad av det heller i det här läget. Vi trodde att vi skulle få ett enkelt svar men så lätt var det visst inte.

Vad jag däremot är jävligt trött på är att folk som inte lägger upp bilder blir anklagade för att ljuga. Alla har kanske inte lust att visa upp sina ur på internet eller lust att sitta och mecka med att ta bra foton och sen ladda upp dom så hela världen kan se dom. Det finns kanske människor som inte är bekväma med att lägga upp foton och det borde väl fan vara okej att få diskutera med andra klockintresserade oavsett???

Du har ju aldrig lagt upp en bild på något, med olika anledningar varje gång. :)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Ja tydligen så är det mer komplicerat än jag trodde. Även om skicket spelar roll, vilket vi självklart fattar, så trodde jag inte att det var sååååå stor prisskillnad. Den är inte röd iaf så mycket vet jag i nuläget.


Du har alltså färgseende? Fantastiskt. Kolla om urtavlan är åt det brunare hållet och visarna typ gula så har du en riktigt fin klocka som kallas tropic.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Alltså seriöst.. Vad hade du förväntat dig med en så platt och onyanserad tråd?

Men för att ge ett svar:

Vit 1680 utan att behöva kompromissa för mycket: 40-45k

Röd 1680 i motsvarande skick dubbla priset.

Men detta är en generalisering då du vägrar att ge oss något att gå på.
 
Topp