• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1969-70 Submariners värde?

par

Patek
2-Faktor
Haha, du är ju fantastisk. Var bara tvungen att gå in och läsa dina gamla trådar när du trollar. Du lyckas ju inte prestera en bild i en enda tråd. Du har ändå gjort över 500 inlägg. Är du så rädd för bilder att du inte ens vågad ladda up en avatar?
 

Mangusta

Cartier
Alltså seriöst.. Vad hade du förväntat dig med en så platt och onyanserad tråd?

Men för att ge ett svar:

Vit 1680 utan att behöva kompromissa för mycket 40-45k

Röd 1680 i motsvarande skick dubbla priset.

Men detta är en generalisering då du vägrar att ge oss något att gå på.

Jag HAR inget att gå på! Jag har inte sett den och kompisen har ingen aning om nånting som gäller klockor. Det är inte en röd och det är i stort sett det enda jag vet. Det och att servicegubben började dregla när han öppnade den men min kompis visste inte varför och tror att han försökte blåsa honom.
 

par

Patek
2-Faktor
Jag HAR inget att gå på! Jag har inte sett den och kompisen har ingen aning om nånting som gäller klockor. Det är inte en röd och det är i stort sett det enda jag vet. Det och att servicegubben började dregla när han öppnade den men min kompis visste inte varför och tror att han försökte blåsa honom.
Akta så han inte får dregel i urverket
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En fråga bara....på all den tid du lagt ner på försvar om varför du inte vill lägga ut någon bild hade du inte kunnat kontakta polaren och bett honom skicka över en bild?


Torde väl ligga i hens intresse att få en seriös bedömning av klockan. Så hade i vart fall jag resonerat om jag ville veta mer om min klocka.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
1. Lägg klockan på ett bord.

2. Se till att rummet inte är kolsvart. Är det kolsvart, se punkt 3. Annars gå direkt till punkt 4.

3. Tänd minst en lampa, eller förflytta dig till en ljusare plats. Om lampan är trasig, pröva att skruva ut glödlampan och byt den mot en ny.

4. Fotografera objektet. Vill du busa till det? Se punkt 5. Annars gå direkt till punkt 6.

5. Filtrera sönder bilden tillbaka till 1800-talet. Välj bland hipsterfilter in absurdum.

6. Publicera på World Wide Web, förkortat www, men kallas i folkmun "nätet" eller "webben".

7. Njut över likes och självbekräftelse.

8. Sluta trolla.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
thread_needs_pics_198.jpg
 

Sond

Patek
500 poster på KS och verkar helt ha missat hur det fungerar..? Man ska ju alltid försöka vara positiv så jag uppmanar dig att lite på måfå klicka på olika trådar. Ser du bilder? Verkar det vara ett vanligt beteende att publicera bilder? Känns det konstigt att se så många bilder? Hur du svarar på dessa frågar kan ge dig en fingervisning om anledningen till tonen i vissa svar här...
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Jag är trollsjuk, blir galen av att följa såna här trådar. Sliter mig i håret när jag skrollar ner, vrålar när jag trycker på nästa sida i hopp en liiiten möjlighet till upplösning där. Men icke, det gör det aldrig..
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Årets sämsta trådstart har kommit till världen.

Förresten så har min kompis fått en Vintage Daytona av tomten, någon som vet vad den är värd?
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Lås tråden för det kommer inga bilder. Görs inte det så finns risk att tråden blir full av hästhuvuden :)
 
Topp