Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad 1971 Omega Speedmaster Professional - 145.022

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av F1zbo, 15 december 2014.

1. F1zbo
    Trådstartare

F1zbo Stadsbo

Hej!

Säljer härmed en mycket fin Speedmaster Professional från 1971.
    Referensnummer 145022
    Omega Caliber 821
    Denna klocka har den relativt ovanliga step dial-urtavlan, som bara tillverkades under ett par år.
    Detta innebär att urtavlan har en försänkning längst ut vilket framgår av bilderna, särskilt bild nr 2 uppifrån.

Den har, enligt mitt tycke, mycket vacker patinering på bezeln som fått en mörkt gråblå ton. Även indexen har fått en härlig nyans.

Som ni kan på bilderna se är den riktigt fin för sin ålder och har inga djupa märken eller dings vare sig på boett eller bezel. Mindre märken finns givetvis men jag skulle vilja påstå att dom är mycket små med tanke på klockans ålder.

Jag låter bilderna tala:

Omega Speedmaster 1.jpg

Omega Speedmaster 2.jpg
    Visarna har blivit utbytta vid service 2013 men jag har kvar de gamla för den som önskar byta tillbaka och således få en jämn patinering.

Bild på visarna:
    image.jpg

Den har sålts 2012 av vintage-urhandlare Ralf Pieper i Tyskland och ska i samband med detta fått en översyn enligt de kvitton jag har och som givetvis medföljer vid köp.

Klockan har varit i min ägo sedan hösten 2013 och gångtestades hos Farfars klocka där det konstaterades att den går mycket bra och har bra amplitud och att inget servicebehov fanns.

Kronografen fungerar perfekt och nollställer kl 12 och gångreserven är bra.

Klockan kommer på en Omega originallänk 1171 med 633 ändlänkar.
    Denna stållänk är en nytillverkad reservdel, givetvis Omega original, och den är korrekt för klockans år.
    Eftersom den bara är något år gammal finns ingen stretch. Alla länkar finns givetvis.
    Det finns spår från användning i form av mindre repor på spännet, länkar och endlänk som säkert är lätta att polera/borsta bort för den som vill.

Omega Speeedmaster 4.JPG

Baksida.JPG

Omega clasp.JPG
    Omega set.JPG
    Jag slänger även med ett svart nato och ett svart perforerat läderarmband som ni kan se på bilden ovan.

Det cognacsfärgade hirschbandet man kan se på vissa bilder medföljer ej.

Jag föredrar F2F i Stockholm men kan skicka den på bekostnad av köparen.
    Referenser finnes.

Returpolicy:
    Ingen retur efter F2F-affär med handslag där köpare förutsätts ha besiktigat och godkänt varan.
    Frakt och returrätt enligt ök.

Pris: 21000:-
    I första hand är jag intresserad av ren försäljning men ni kan alltid föreslå bytesalternativ så får vi se.

Mvh

Sjöö Sandström Royal Straps