• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2:a klocka?

Perkf

Omega
Hej!
Har precis köpt min första klocka någonsin, aldrig varit killen som haft en innan. o nu undrar jag ju förstås hur
har jag kunnat låta bli?, så nu är min fråga, vad skulle ni rekommendera för klocka nr 2 ?
jag köpte mig en Seiko SKX007 som nr 1 nu.
/Per
 

Perkf

Omega
Skulle väl inte sitta fel med en "kostymklocka"
Det fanns några fina Orient bambino.

vintage Omega skulle inte sitta helt fel det heller..
 

Perkf

Omega
budgeten är lite flytande, beror på lite hur mkt jag väljer spara eller köpa omgående.
men låt säga just nu har jag väl upp till 10K o lägga på klocka/klockor.
 

Greven

Audemars
Kanske fortsätta med Seiko och prova lite tyngre grejer? En Sumo kanske?

image.jpeg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
budgeten är lite flytande, beror på lite hur mkt jag väljer spara eller köpa omgående.
men låt säga just nu har jag väl upp till 10K o lägga på klocka/klockor.
Eftersom du redan har en dykare rekommenderar jag något annat som till exempel en flygare.
Sinn 104 är en trevlig klocka som kostar runt 10' ny.

sinn-2014-02-21-jpg.41696


Bilden är ärligt snodd av forumets egen @laketwig som alltid tar så fantastiska bilder så man känner ett plötsligt sug att köpa alla klockor han fotar...
 

månljus

Panerai
Skulle satsa på något lite mer åt det stiliga hållet. Nu har du redan en badvänlig beater. Kanske en Certina eller Longines? Där hittar du ett gäng alternativ under din budget.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag skulle komplettera med en dressare. Om du gillar vintage så tycker jag du bör köra på en vintage omega. Annars certina day daten som någon länkade ovanför snygg.
 

Glusch

Cartier
Tänker precis som tidigare i tråden att det lite beror på vad du själv är sugen på. Du har ju börjat med att införskaffa dig en riktigt schysst dykare, så jag tänker mig att om du vill bredda din samling så vore väl en dress-klocka eller kanske en flygare/Bauhaus-modell roligt?

Dressklockor har du ju redan fått några förslag på, jag gillar också Certina DS1 Day-Date och Orient Bambino mycket. Du har ju även en Tissot Vissodate bekvämt innanför budget.

RxTq928.jpg


Vill du däremot ge dig på flygare så är ju Sinn 104 riktigt läcker. En flygarmodell jag är riktigt förtjust i, men kanske delvis för att jag är en historienörd, är ju Stowa Flieger. Den med deras bruna letherstrap tycker jag är galet läcker. Håller också budget!

DSC04872.jpg


Eftersom jag nämnde Bauhaus får jag väl föreslå en klocka därifrån också. Väldigt enkel design på de flesta Bauhaus-klockor, men också det jag tycker är charmen. Nomos ligger ju en bit ovanför din budget, annars hade jag rekommenderat dem, men vissa Junghans-modeller borde ligga inom din budget.

Bilderna är fräckt tagna från nätet, har själv ingen erfarenhet av klockorna...
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Du behöver ju en dressare att komplettera dykaren med! Cocktail Time får väl anses som en dressare i modern tappning.

image.jpeg
 
Topp