• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 2 st vintage Omegor i mycket fint skick

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Hej,

Säljer två riktiga godingar: en Omega De Ville (60-/70-tal) och en Omega från 40-talet. Som ni ser på bilder är båda klockor i mycket fint skick. Omega (40-tal) köpte jag för ett par år sedan hos urmakare i Köpenhamn, och Omega De Ville köpte jag för någon vecka sedan under semestern i Tyskland. Den var så j*kla snygg så jag var tvungen att ha den, men nu har jag ångrat mig då jag istället vill investera i en lite dyrare klocka, så jag behöver få ihop pengar. Sedan har jag allt för många vintageklockor i samlingen - dags att köpa lite modernare ur.


Omega De Ville (SÅLD)
B0Tzmg2.jpg

LafrQbb.jpg

CCVDWxa.jpg

dEPlMeZ.jpg

0uPq5qn.jpg

k4xELT5.jpg


- Manuell uppvridning, med datum
- Har servats regelbundet enligt uppgift och går extremt bra (Gångreserv i ca 48 timmar och håller tiden lika bra som min Rolex från 00-talet)
- Vågar tyvärr inte öppna boetten pga reprisken
- Den är i mycket fint skick, och allt på den är original (krona, glas osv), ingenting utbytt/nytt
- Glaset har några smårepor - jag har försökt fota den så att detta syns så mycket som möjligt, så bedöm själva om eventuell putsning kan lösa saken
- diameter ca 34 mm exkl krona
- Nytt svart skinnband, men med originalspännet från Omega
- har lite inskription på baksidan (något ryskt), men kan nog poleras bort enkelt

Pris: 3700 SÅLD




Omega 1940s:
kTQtDm0.jpg

0SoZQix.jpg

OQZJ6i8.jpg

ncJ0SRY.jpg

yHHdOT8.jpg

9z0vjFe.jpg


- Nyservad! Servades i slutet av augusti med garanti kvar till augusti 2014
- Referensnr 2324
- Manuell uppvridning, kalibernr 30 SC T2
- Nytt rött läderarmband som passar tidsepoken som klockan kommer från (NATO-bandet som syns på bilderna är mitt gamla, som nu sitter på en annan klocka)
- Allt på själva klockan är original. Är inte säker på glaset, men urmakaren hävdade att det är original från Omega. Helt reprfritt.
- Diameter ca 35 mm exkl krona

Pris: 4000 kr SÅLD

PM:a vid intresse
 
Topp