Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

20 cm från en Jaeger-LeCoultre

Diskussion i 'Diskussion' startad av AndyK, 26 mars 2013.

1. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Vi har en konsult på jobb som ska spring och övervaka oss i några veckor. :?

Han var inte och ställde lite frågor till mig idag och när han tog fram sitt anteckningsblock och började skriva gick det nästan för mig. På hans vänsterarm satt det en vacker Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon 39, det är nog en av de snyggaste klockor jag någonsin sett i verkliga livet. Där kan man snacka dressare. :)
    Jag ska nog byta bransch, konsultbranschen verkar ju vara där man snabbast kan tjäna ihop till en snygg klocksamling.

Jag vill bara säga det. Nu kan ni återgå till vad det nu var ni gjorde innan.

2. ZQT

ZQT The Banker

Ja, JLC Ultra Thin Moon Phase 39mm är inte illa, en graal för mig.

3. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Jag fick enorma cravingkänslor. Skitsnygg var den. Såg sprillans ny ut också. Vad kostar en sån? 65 kkr?

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Trevligt, de är riktigt fina. Eller rättare sagt, extremt fina! Även om jag är sjukt less på kommentaren "tydligen tjänar man bra som..." för att nån har en/flera fina klockor. Prioriteringar, ålder, arbeta arslet av sig, duktig, tidigare jobb, lägenhetsaffärer, lotto, arv osv osv.
    Förstår att du skämtade men jag har lingonveckan och är lite grinig idag :twisted:

5. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Runt 68' är listpriset.

Den är fin, ja.

6. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Visst väger prioriteringar in. Jag reagerade lite extra eftersom han verkar vara i 35-årsåldern. Känns som att man måste försakat något annat för att ha råd med en sådan redan i den åldern. Klockor är ju inte så vanligt att köpa på kredit.

7. ZQT

ZQT The Banker

Och på chrono24 verkar det ligga runt 50 för stålvarianten. Hyfsat lågt listpris i förhållande till andrahandsmarknaden, fast det kanske beror på att modellen är relativt ny? Är den det?

8. carlanton

carlanton Biskop

Helt klart en klocka som kommer bli aktuell för mig när jag börjar tjäna pengar på mitt framtida konsultyrke! :D

9. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Men, i 35 års åldern, med en fin klocka! Sedan har jag hört fenomenet att vissa "svenssons" bara har en klocka!
    Klockor på kredit, bara det nu inte är en theorema är det väl ingen issue?

10. Isodor

Från:
    sthlm
    Krons/Nymans kränger den för 68 000:-, de hade ingen inne för tillfället men de har prioriterad leverans på den men räkna säkert med 1-2-3månader.

Jag brukar köpa mina dinkor från AD i sthlm så har ej koll på nätpriser typ chrono.

Modellen har nog funnits ute ett tag dock kanske den fått en facelift någon gång..

Jag är sugen på en sådan så småningom. Dock fick det bli en annan före den.... Som jag väntat på just nu 3 1/2 månad..

11. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Om den enda klockan är en sådan, så hade jag kunnat leva med det....

12. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Fastän att jag inte fick känna på Jaegern, så syntes det väldigt tydligt att den hade fantastisk byggkvalitet. Den såg robust ut samtidigt som den var otroligt smäcker och elegant.

Jag tror att jag blev kär... :p

13. Akta dig så du inte träffar på mig, ja dåå ;)

14. Aurum

Aurum Gubbsnygg

35? Då är man väl gammal, grå och har uret på undersidan av handleden?

15. Isodor

Från:
    sthlm
    Gärna med en oavkortad länk också.. Det ska gärna vara lite "space" så handleden inte kvävs..

16. Rber

Rber Biskop

..och lädret luftas ordentligt.

Fast 35, då har man börjat gå över till fickur?

17. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tvärt om, desto äldre man blir desto tightare bär man uren.

18. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    ja de där är ju en av de finare kostymklockorna man kan bära.

helt klart något att sukta efter!

19. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Har en känsla av att det kommer att förbli en dröm...

20. De är grym.....och nog ett av dom bättre köpen för 50k i dress segmentet...

21. EmilL

EmilL Bonde

Från:
    Göteborg
    Jag var inne på NK för ett tag sen och provade en ultra thin, och måste säga att jag hade lite svårt för känslan på handleden. Jag tror det handlade om att klockan är så otroligt tunn att den inte kändes på handleden, och att den inte alls var högre än läderbandet. Personligen föll jag istället för deras master control med bara datum.

22. Kanske därav namnet 'ultra thin' :roll:

23. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Det är en riktigt riktigt vacker pjäs!

24. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Suben ser ganska grovhuggen ut bredvid Jaegern. I mina ögon ser den ganska avtändande ut.
    Jaegern är riktigt ögongodis...

25. urinvånaren

urinvånaren Guest

Passar en sån till Aston M ?

26. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Absolut

27. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Skit klocka, gillar man inte månfas eller svåruttalade namn så köper man en AT skyfall. Punkt slut

28. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag tror att det är en värdig kandidat!

29. AndyK
    Trådstartare

AndyK Stadsbo

Från:
    Södra Skåne
    Låter som när någon är kär i den där tjejen han inte har en chans på... ;)

30. EmilL

EmilL Bonde

Från:
    Göteborg
    Haha! :D
    Jag inser att jag borde förtydliga. Jag var inte förvånad över att klockan var tunn. Däremot var jag förvånad över att jag inte gillade att den var så tunn. Min utgångspunkt har med dress-klockor varit att tunnare är bättre, men det fanns tydligen en gräns även där för mig. Synd, för ultra thin Moon är galet snygg.

Mårtenssons ur Brookfield