• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20 cm från en Jaeger-LeCoultre

AndyK

Cartier
Vi har en konsult på jobb som ska spring och övervaka oss i några veckor. :?

Han var inte och ställde lite frågor till mig idag och när han tog fram sitt anteckningsblock och började skriva gick det nästan för mig. På hans vänsterarm satt det en vacker Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon 39, det är nog en av de snyggaste klockor jag någonsin sett i verkliga livet. Där kan man snacka dressare. :)
Jag ska nog byta bransch, konsultbranschen verkar ju vara där man snabbast kan tjäna ihop till en snygg klocksamling.

Jag vill bara säga det. Nu kan ni återgå till vad det nu var ni gjorde innan.
 

AndyK

Cartier
Jag fick enorma cravingkänslor. Skitsnygg var den. Såg sprillans ny ut också. Vad kostar en sån? 65 kkr?
 

max

Dancing Queen
AndyK skrev:
Vi har en konsult på jobb som ska spring och övervaka oss i några veckor. :?

Han var inte och ställde lite frågor till mig idag och när han tog fram sitt anteckningsblock och började skriva gick det nästan för mig. På hans vänsterarm satt det en vacker Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon 39, det är nog en av de snyggaste klockor jag någonsin sett i verkliga livet. Där kan man snacka dressare. :)
Jag ska nog byta bransch, konsultbranschen verkar ju vara där man snabbast kan tjäna ihop till en snygg klocksamling.

Jag vill bara säga det. Nu kan ni återgå till vad det nu var ni gjorde innan.
Trevligt, de är riktigt fina. Eller rättare sagt, extremt fina! Även om jag är sjukt less på kommentaren "tydligen tjänar man bra som..." för att nån har en/flera fina klockor. Prioriteringar, ålder, arbeta arslet av sig, duktig, tidigare jobb, lägenhetsaffärer, lotto, arv osv osv.
Förstår att du skämtade men jag har lingonveckan och är lite grinig idag :twisted:
 

AndyK

Cartier
Visst väger prioriteringar in. Jag reagerade lite extra eftersom han verkar vara i 35-årsåldern. Känns som att man måste försakat något annat för att ha råd med en sådan redan i den åldern. Klockor är ju inte så vanligt att köpa på kredit.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Zenith skrev:
Runt 68' är listpriset.

Den är fin, ja.

Och på chrono24 verkar det ligga runt 50 för stålvarianten. Hyfsat lågt listpris i förhållande till andrahandsmarknaden, fast det kanske beror på att modellen är relativt ny? Är den det?
 

carlanton

Audemars
Helt klart en klocka som kommer bli aktuell för mig när jag börjar tjäna pengar på mitt framtida konsultyrke! :D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
AndyK skrev:
Visst väger prioriteringar in. Jag reagerade lite extra eftersom han verkar vara i 35-årsåldern. Känns som att man måste försakat något annat för att ha råd med en sådan redan i den åldern. Klockor är ju inte så vanligt att köpa på kredit.

Men, i 35 års åldern, med en fin klocka! Sedan har jag hört fenomenet att vissa "svenssons" bara har en klocka!
Klockor på kredit, bara det nu inte är en theorema är det väl ingen issue?
 

Isodor

Audemars
Krons/Nymans kränger den för 68 000:-, de hade ingen inne för tillfället men de har prioriterad leverans på den men räkna säkert med 1-2-3månader.

Jag brukar köpa mina dinkor från AD i sthlm så har ej koll på nätpriser typ chrono.

Modellen har nog funnits ute ett tag dock kanske den fått en facelift någon gång..

Jag är sugen på en sådan så småningom. Dock fick det bli en annan före den.... Som jag väntat på just nu 3 1/2 månad..
 

AndyK

Cartier
Jokkmokkswe skrev:
AndyK skrev:
Visst väger prioriteringar in. Jag reagerade lite extra eftersom han verkar vara i 35-årsåldern. Känns som att man måste försakat något annat för att ha råd med en sådan redan i den åldern. Klockor är ju inte så vanligt att köpa på kredit.

Men, i 35 års åldern, med en fin klocka! Sedan har jag hört fenomenet att vissa "svenssons" bara har en klocka!
Klockor på kredit, bara det nu inte är en theorema är det väl ingen issue?
Om den enda klockan är en sådan, så hade jag kunnat leva med det....
 

AndyK

Cartier
Fastän att jag inte fick känna på Jaegern, så syntes det väldigt tydligt att den hade fantastisk byggkvalitet. Den såg robust ut samtidigt som den var otroligt smäcker och elegant.

Jag tror att jag blev kär... :p
 

Josef B

Bestraffaren
AndyK skrev:
Fastän att jag inte fick känna på Jaegern, så syntes det väldigt tydligt att den hade fantastisk byggkvalitet. Den såg robust ut samtidigt som den var otroligt smäcker och elegant.

Jag tror att jag blev kär... :p

Akta dig så du inte träffar på mig, ja dåå ;)
 

Hardy

Thug
ja de där är ju en av de finare kostymklockorna man kan bära.

helt klart något att sukta efter!
 
De är grym.....och nog ett av dom bättre köpen för 50k i dress segmentet...

22B09733-C1C3-4E0D-8C09-09B64164124D-2537-000002D458B5702C.jpg
 

EmilL

Omega
Jag var inne på NK för ett tag sen och provade en ultra thin, och måste säga att jag hade lite svårt för känslan på handleden. Jag tror det handlade om att klockan är så otroligt tunn att den inte kändes på handleden, och att den inte alls var högre än läderbandet. Personligen föll jag istället för deras master control med bara datum.
 
EmilL skrev:
Jag var inne på NK för ett tag sen och provade en ultra thin, och måste säga att jag hade lite svårt för känslan på handleden. Jag tror det handlade om att klockan är så otroligt tunn att den inte kändes på handleden, och att den inte alls var högre än läderbandet.

Kanske därav namnet 'ultra thin' :roll:
 

EmilL

Omega
masterkiller skrev:
EmilL skrev:
Jag var inne på NK för ett tag sen och provade en ultra thin, och måste säga att jag hade lite svårt för känslan på handleden. Jag tror det handlade om att klockan är så otroligt tunn att den inte kändes på handleden, och att den inte alls var högre än läderbandet.

Kanske därav namnet 'ultra thin' :roll:

Haha! :D
Jag inser att jag borde förtydliga. Jag var inte förvånad över att klockan var tunn. Däremot var jag förvånad över att jag inte gillade att den var så tunn. Min utgångspunkt har med dress-klockor varit att tunnare är bättre, men det fanns tydligen en gräns även där för mig. Synd, för ultra thin Moon är galet snygg.
 
Topp