• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

200 000 kr till klockor

D

Deleted member 1154

Guest
...du får ett samtal . Grattis du har vunnit 200 000kr, du får bara använda det till klockor, nytt eller vintage, 1 dyr klocka eller 25 billigare , du bestämmer. Du får handla var du vill, Butik, KS, loppisar, ebay, Dubai you name it...
Du får 2 år på dig att köpa dem, och de måste sen behållas i minst 2 år innan de ev. säljs. Men fokus är på vad du vill ha och behålla så klart.

Om detta hände Vad köper du? Och hur prioriterar du?
 
Senast redigerad av en moderator:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det skulle bli två fina Jaeger, men tyvärr räcker inte pengen till service av dem, så det får jag ta ur egen ficka.


3343857gross.jpg
http
Jaeger-LeCoultre Jaeger Le Coultre Master Control Triple Date
70,953 kr

www.chrono24.com/en/jaegerlecoultre/jaeger-le-coultre-master-control-triple-date--id3343857.htm?caseMaterials=1&dosearch=true&maxAgeInDays=0&query=Jaeger-LeCoultre+Master&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&watchTypes=U&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm


2315930gross.jpg
http
Jaeger-LeCoultre Master Compressor Geographic White Gold
130,080 kr


://www.chrono24.com/en/jaegerlecoultre/master-compressor-geographic-white-gold--id2315930.htm?caseMaterials=8&caseMaterialsmore=1&dosearch=false&manufacturerIds=127&maxAgeInDays=0&resultview=list&searchexplain=false&sortorder=1&usedOrNew=used&watchTypes=U&urlSubpath=/jaegerlecoultre/index-3.htm&manufacturerIds=127
 
D

Deleted member 1154

Guest
Egentligen var väl tanken att man skulle inte ha någon klocka alls och få detta erbjudande, inte som en "lyx" ovanpå den klocka/klockor man redan har....
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Lätt begagnad AP RO15400 och Rolex 16613 och sen för överskottet köpt en ny Omega eller Tudor :)
 

Psykel

Patek
En Datejust II och en Explorer II, resten på lite roliga Seiko, Orient och budgetvintage.
Och om det är tillåtet, lite tillbehör som en bra winder och lite armband att alternera med.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
1. En schyst begagnad Nautilus 5711 ("lånad" bild):

Patek5711_09.jpg

2. Ett tillbakaköp av min Chronomatic 2110, som jag saknar. (Fan, får nog köpa tillbaka den ändå):

2490f3d5540a3fbdd23e051475fb733ef29a0a43.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Första jag skulle köpa är en fullset 16750 Pepsi i perfekt originalskick, en Jaeger Lecoultre Master Hometime (eller någon liknande) och en Daytona 116520!
 
Topp