• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

200 000 kr till klockor

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
En full set meters first röd Sub hade ju inte varit fel. Gärna svensksåld.
set.jpg
Drömmen. Fanns ju en på blocket förut. Tror den kostade 90.
 

thomastheswede

Audemars
Oj det måste varit längesedan? Sista "full set":et jag såg på blocket kostade upp emot 150 (men visade sig vara rätt trött) och den var inte meters first och långt ifrån komplett.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
...du får ett samtal . Grattis du har vunnit 200 000kr, du får bara använda det till klockor, nytt eller vintage, 1 dyr klocka eller 25 billigare , du bestämmer. Du får handla var du vill, Butik, KS, loppisar, ebay, Dubai you name it...
Du får 2 år på dig att köpa dem, och de måste sen behållas i minst 2 år innan de ev. säljs. Men fokus är på vad du vill ha och behålla så klart.

Om detta hände Vad köper du? Och hur prioriterar du?
Daytona helguld, jag väntar på ditt samtal;)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag törs nästan sätta mitt huvud i pant på att forumets DIY snille @McGyver kan tillverka en dylik Tüdor åt dig.

Edit: Förtydligande, jag uppmanar ingalunda till piratkopiering på något sätt. Därför skrev jag också TÜDOR.
Det jag avsåg med inlägget var att hylla @McGyver för hans tekniska kunnande.
Admin får gärna plocka bort detta inlägg ifall jag uttryckt mig olämpligt. Trevlig helg klockvänner/väninnor :p

Jag har lekt lite med tanken att byta "innanmäte" mellan en röd och en blå BB. Då får man två kul, snygga och unika klockor för ett rimligt pris. Charmen med den ovan är ju dock att det är den enda.
 

Depp-Erik

Cartier
Skulle direkt börja leta efter ett konkurslager med parfymklockor och ropa hem hela rasket.


Skämt å sido. Jag hade börjat bygga upp en Omega-samling då jag tycker att de har grymt många snygga modeller. Förutom några nutida godingar som Seamaster PO och 300 så hade en sånhär stått högt på listan.

586-adial-4-400x300.jpg
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Jävligt kul tråd!

Blir lite roligare med bestämd budget och som jag ser det ligger två alternativ närmast till hands:

1.
Jag köper ett gäng klockor jag är småsugen på men jag aldrig prioriterar + att jag köper en riktig keeper (GMT) samtidigt som jag har med en klocka som kanske hade kommit med om man lyckats deala bra. Slänger med två bubblare också som prioriterades bort precis...

-Speedmaster
En klassiker, känns som jag är sugen på en sån just nu. Rymden är cool. Klockan är cool och historien är cool så det skadar ju inte även om klockan i sig är rätt vanlig. Här blir det vintage!

- Bvulgari Carbon Gold Romano
Klockan som alla älskar att hata förutom jag! Klockan dr av roligt material och är stilren och har härlig färg. Den är också billig som satan!

- Vulcain Cricket
Fatta att ha en väckarklocka i klockan!!!! Sjukt eller hur? Slippa ställa luren och snyggt som fasen. En måste ha i min samling.

- Breitling Chronomat 90-talare
Måste ha enskilda gubbklocka i två toner och utbytt läderband.

-Rolex GMT II
i tvåton. Inga kommentarer

- Panerai Luminor 42mm
En militärklock från Florens, klassisk men i den mindre 42mm versionen. Gärna från de första modellerna som släpptes till allmänheten.

- Extra - en gammal SJ, 1603 eller 1601, men misstänker att tjejen kan komma att låna denna...

Bubblare som nästan kom med:

Zenith El Primero Tour Auto tillverkad i 500 ex som jag provade på watchout... kärlek direkt.
(Glömde bort vilken som var bubblare nr 2)


Alternativ 2 då???

All in och lite till. Inga kommentarer.

Patek Philippe Aquanaut i helguld!


BILDKAVALKAD!!!
rolex_oyster_datejust_leather.jpg
PAM537-1950-3-Days-GMT-Power-Reserve-in-42mm.jpg
SpeedmasterApolloPlatinum2_zpsdb0bb38c.jpg
history_cricket.jpg
foto3producto3173.JPG




P1080740.jpg
033_GMT-Master-II_Yellow-Rolesor.jpg
03.2044.4061_01.C746_image_standard.jpg
patek_philippe_an_18k_pink_gold_automatic_wristwatch_with_date_and_cen_d5329100h.jpg

Bara lånade bilder
 

Bilagor

  • 033_GMT-Master-II_Yellow-Rolesor.jpg
    033_GMT-Master-II_Yellow-Rolesor.jpg
    40.8 KB · Visningar: 94

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag hade sattsat allt på rött, fördubblat pengen och köpt en Lange 1815 Chronograph :)
Eller är det fusk?
Skulle till och med bli över till livstids service och försäkring
image.jpeg
 
Topp