• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2000 inlägg! (Tävlingsdags)

Asplund

Patek
2-Faktor
Såg att jag passerat den magiska 2000-inläggs gränsen igår, varför är den magisk undrar ni nu.. Jo, för att jag äntligen slipper "1000-inläggsklubben" tråkigaste titeln som finns. Nu är jag WIS och glad :)

Detta firas med en liten tävling i vanlig ordning. priset är jävligt oklart i dagsläget, något klockrelaterat lär jag väl kunna rota fram!

Det jag vill att ni ska svara på är följande:

När jag hittade hit till KS va jag en OWG, vilken klocka satt på min handled då? Märke, modell & Ref?

Utslagsfråga: Vilket år var den uttagen?

Lycka till!

/Asplund
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis Asplund!

Det är nog många som var med från början som har koll! Seamaster verkar gångbart!
Jag prövar med en DJ uttagen 2004!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis till 2000 och den nya fina titeln :)

Klockan var en Omega Speedmaster Moonwatch Co-Axial Chronograph (311.30.44.50.01.002) av årsmodell 2010 (tror jag)
 

jabla

Sarlacc
Omega Speedmaster Co-axial Moonwatch Ref. 311.30.44.50.01.002
2011 gissar jag eftersom 2012 redan är upptaget. :)

Edit:
GRATTIS förståss.
 

Ricrob

Patek
Jag gissar inte alls, eftersom jag är på tok för ego och disträ för att memorera andras klockor.. Det är ju fan nog att hålla reda på mitt eget junk.

Däremot vill jag gratulera och salutera din fina medverkan till denna himmelska plats, även känd som KS! Snyggt byggt!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Grattis till WIS! visa dig nu värdig den titeln, så ska du se att du blir adlad inom sin tid.
Vad beträffar svaret på din fråga, har jag ingen aning om vad du pratar om..:)
 
Topp