• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2013 - Guldåret på KS...

par

Patek
2-Faktor
Wow, JÄKLAR vilken klocka! Är det 15300OR eller 15400OR? Oavsett svar är jag otroligt kär i denna :nailbiting::happyhappy::woot::ap:
Dina andra är för övrigt inte heller dåliga...

15300
Du ser enklast skillnaden genom att titta placeringen av datumet. 154 har ett index jämte datumet pga större storlek och samma urverkså hamnar datumet inte ytterst i tavlan.
 
20945d1374773034-new-baylor-variant-helmet-i-love-gold-goldmember.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Riktigt roligt att få ansluta till denna tråd! :)

Mitt val blev en DD 1803 som jag länge har velat ha, har dock aldrig vågat köpa på grund av att jag har tänkt på vad andra ska tycka om en 21 åring med guld Rolex. Men nu har jag helt enkelt tänkt om och mognat. Jag ska få bära det jag gillar, är det någon som tycker något annat så är det deras problem. Jag ångrar mig inte en sekund att jag slog till.

8M3t49u.jpg
 

Bodén

Panerai
Köpt. Mycket tack vare Spencer66 Tack!



Ska sluta lägga in bilder nu men är fortfarande lite kär i den där klockan :)

Hävde häromdagen ur mig att detta är forumets snyggaste klocka. Står fast vid det. När jag nu ser porsans gröna DD inser jag att jag givit dessa nya modeller på tok för lite uppmärksamhet. Jag sticker ut hakan och säger att 2013 års DD-modeller är de vackraste klockorna du kan köpa i dagsläget. Så jävla fantastiska. Perfekta!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hävde häromdagen ur mig att detta är forumets snyggaste klocka. Står fast vid det. När jag nu ser porsans gröna DD inser jag att jag givit dessa nya modeller på tok för lite uppmärksamhet. Jag sticker ut hakan och säger att 2013 års DD-modeller är de vackraste klockorna du kan köpa i dagsläget. Så jävla fantastiska. Perfekta!

Håller med! De är riktigt fina de nya DD på läder.

Lite roligt om man tänker tillbaka när de lanserades, var väl inte hurra-rop på TRF direkt...
 

san

Cartier
2-Faktor
Riktigt roligt att få ansluta till denna tråd! :)

Mitt val blev en DD 1803 som jag länge har velat ha, har dock aldrig vågat köpa på grund utav att jag har tänkt på vad andra ska tycka om en 21 åring med guld Rolex. Men nu har jag helt enkelt tänkt om och mognat. Jag ska få bära det jag gillar, är det någon som tycker något annat så är det deras problem. Jag ångrar mig inte en sekund att jag slog till.

8M3t49u.jpg

Helt rätt inställning! Och vilken fantastisk klocka du valde att slå till på i samma veva som du kom till den insikten! Ta väl hand om skönheten och slit den med hälsan :)
 

Sond

Patek
Hävde häromdagen ur mig att detta är forumets snyggaste klocka. Står fast vid det. När jag nu ser porsans gröna DD inser jag att jag givit dessa nya modeller på tok för lite uppmärksamhet. Jag sticker ut hakan och säger att 2013 års DD-modeller är de vackraste klockorna du kan köpa i dagsläget. Så jävla fantastiska. Perfekta!

Jag håller med om det du skriver. Jag provade ju leben s idag och den är extremt snygg. Så jävla fantastiska. Perfekta! Sa Bull.
 

ssp226

Cartier
Köpt den här tidigt i år med hopp om att hitta en rolig tavla utan resultat. Den är rolig att titta på i alla fall.

1803 vitguld
1803wgdia1.jpg


Köpte den här Calatravan i vitguld i Oktober. En klassiker och vilket urverk!!

3445.jpg

3445verk.jpg


Snappade upp den här oysterquartzen förra månaden. Ovanlig tavla i en relativt ovanlig klocka.

Photo%202013-11-27%2014%2022%2052.jpg


Har eventuellt glömt någon klocka men postar igen om jag kommer på någon mer guldklocka som trillat in i samlingen i år.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Köpt den här tidigt i år med hopp om att hitta en rolig tavla utan resultat. Den är rolig att titta på i alla fall.

1803 vitguld

Köpte den här Calatravan i vitguld i Oktober. En klassiker och vilket urverk!!

Snappade upp den här oysterquartzen förra månaden. Ovanlig tavla i en relativt ovanlig klocka.

Har eventuellt glömt någon klocka men postar igen om jag kommer på någon mer guldklocka som trillat in i samlingen i år.

160473082bbbea7bd8d54407c90c3fa4a8904bf98ab6365819d2c69b28cc0629.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Köpt den här tidigt i år med hopp om att hitta en rolig tavla utan resultat. Den är rolig att titta på i alla fall.

Köpte den här Calatravan i vitguld i Oktober. En klassiker och vilket urverk!!

Calatravan är ju fantastisk!

Och en stella-tavla i den där 1803n så blir det kanske den mest fantastiska DD-kombinationen som går att ha. WG-är underbart understatement.

Roliga, och modiga, köp!
 
Topp