• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2014 - en sammanställning

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Gott nytt år på er allihopa! Eller, om några timmar iaf. :)

Klocksnack växer fortfarande så det knakar. Det är riktigt roligt att tillsammans med Spencer66 och Denke ha byggt den här arken med likasinnade galningar när intresset och aktiviteten bara ökar.

2014 har varit ett riktigt bra år. Det har visats upp fantastiska klockor, och även om det är mycket av the usual suspects har det dykt upp många intressanta modeller av det lite mer otippade slaget. Hoppas att 2015 fortsätter på samma vis, och ännu fler GTGs så att vi kan skaka tass utanför tangentbordet också. :)

Här kommer nu lite siffror, för de som gillar det.

  • Sidvisningar: 33,7 miljoner.
  • Besök: 2,7 miljoner.
  • I genomsnitt så surfar klocksnackaren runt i 13 minuter på siten vid varje besök (det är väldigt lång tid...).
  • Det skrivs ~1200 nya inlägg och ungefär 50 nya trådar varje dag. Till dessa inlägg delas det dessutom ut i genomsnitt 3000 likes per dag, med toppar upp mot 7000 likes (om någon går och shoppar t.ex. en vitgulds-GMT eller Day-Date osv. ;) ).

Som det inte vore nog med det så föds det ~17 nya klocksnackare varje dag, det är så många som bestämmer sig för att sluta lurka och registrera sig. De tillför även till hur många som är aktiva varje dag, d.v.s. antingen skriver inlägg eller privata meddelande. Det är en siffra som stiger hela tiden (precis som de andra), just nu är det 1100+ medlemmar som på något sätt är aktiva på sidan. Galet.

Det händer även mycket som man inte ser, det bubblar rejält under ytan. Jag talar så klart om privata meddelande.
  • Varje dag så skapas det ~80 nya konversationer, och hur många meddelande skickas det? Jo, lägg till en nolla. ~800 privata meddelande/dag går fram och tillbaka varje dag.

Någonstans runt den 16 januari förra året så aktiverade vi bilduppladdning direkt till forumet, att det blev populärt är en underdrift. Håll i er nu... 87 638 bilder har laddats upp sedan dess. Det är mycket klockbilder...
Inte konstigt att vi behöver uppgradera servern då och då. :)

Klocksnack är lite av av ett sausage party, men vi har faktiskt fått 95 nya medlemmar som är av det kvinnliga könet under året. Hoppas på att det tillkommer ännu fler under 2015.

Nu ska vi ta och prata lite om likes. Är ni sugna på att se topplistan över vem som fått absolut flest likes?
Klart att ni är, här är topp 5.
  1. Molle's första inlägg i öppningen av årets kioskvältare: vitgulds-GMTn. 234 likes.
  2. (delad andraplats) Apansson blev inte bara full, han vann även en Hublot på Hublot-eventet. garfield's fantastiska arvegods kvalar också in, tråden när han fick tillbaka sin Patek Philippe från helservice. 163 likes.
  3. Spencer66 skrev ett inlägg om hur allt började med Klocksnack när vi närmade oss 2-årsdagen. Ett uppskattat inlägg som fick 161 likes.
  4. (delad fjärdeplats) Rozzy skrev en fin serie med trådar om en del av hans klockor. Något du gärna får fortsätta med, 149 likes på ditt inlägg om din Audemars Piguet Royal Oak bekräftar det. Molle har verkligen visat var skåpet ska stå i år då han även slinker in på plats nummer 4. Sjöö Sandström släppte sin ruskigt fina Royal Capital i år. Jag såg redan på eventet hur det glänste i Molle's ögon (eller var det kanske skumpan som ställde till med det? ;) ), hur som helst plockade han en delad fjärdeplats med öppningen av sin Sjöö Sandström Royal Capital.
  5. (delad femteplats) Af Sjodahl delade nu i december med sig av sin klockresa på Klocksnack. Ingen glömmer väl pekfingerdans-filmen i öppningstråden av två Rolex? På samma like-nivå ligger en annan forumprofil - Whedda. Om jag inte minns fel så var det Fabian som blåste liv i "dagens klocka"-veckan, en trådserie där en och samma medlem varje dag berättar om en av sina klockor. Whedda berättade om sin första riktiga klocka - en Rolex Datejust. Mycket uppskattade trådar båda två, då de landar på 147 likes.
Vi i ledningen vill tacka för 2014, nu ser vi fram emot vad 2015 har att erbjuda. Det vi kan säga är att det kommer hända mycket med Klocksnack nästa år. Intresset ligger fortfarande på topp, och det ser inte ut som att det kommer mättas inom det närmaste.
Gott nytt år, klocksnackare! :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack för allt jobb ni lägger ner! Ska bli spännande att följa utvecklingen av KS. Gott Nytt År. :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Stort tack till forumledningen för allt jobb! Och till alla på KS för all trevlig läsning. Gott nytt år :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Sjukt kul att läsa om den fantastiska utveckling KS upplever. Tack till er i ledningen för ert slit som gör detta möjligt! Riktigt spännande att se vart framtiden tar KS!
 

brr

Omega
Riktigt imponerade tillväxt och roligt att få se lite siffror som också bekräftar känslan. KS har tagit över förstaspaden på siter/appar som kanonmat först på telefonen. Tack för det jobb ni gör!
 

CLT

Rolex
Trevlig läsning! Och tack för jobbet ni lägger ner för att vi ska kunna surfa på världens bästa klockforum!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Gott nytt år på er också! Och ett stort tack för detta fantstiska forum, jag är helt klart beroende! Finns det något stödnummer man kan ringa? :D
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för intressant statistik och för det jobb ni i ledningen gör för att hålla detta rullande på rätt spår! Jättekul att se att klockintresset bland befolkningen växer hela tiden. Men 95 tjejer? Nu får ni allt börja posta och sluta lurka! ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Stort tack för allt jobb ni lägger ner på KS. Det är ju fullständigt galet hur mycket tid man lägger ner på denna plats!:)

Gott Nytt År till ledningen och all KS:are!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnack känns stört stort nu och större blir det uppenbarligen. Andra klockforum kan man kolla en gång/vecka och ändå känna sig uppdaterad. Här hinner man knappt med även om man är inne en gång/dag.

En mycket stor del i det är såklart att forumet är så sjukt användarvänligt och där görs det ett fantastiskt löpande jobb med kontinuerliga uppgraderingar av saker som man inte sett som ett problem, men som gjort/gör forumet ännu bättre.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härligt jobbat daviden, vilken sammanställning, tänk att du tom jobbar på ny årsafton, det är sann KS anda det :D!

Då vill iaf jag passa på att tacka dig och resten av forumledning för all tid ni lägger ner på detta trevliga forum. Det är så GRYMT bra jobbat, att ni förbättrar forumet hela tiden, ser verkligen framemot min säsong 3 och 2015 här på klocksnack.se.

För den är inte bara ett jävla trevligt tidsfördriv, hemma, på jobbet, över allt och ingen stans. Nej! Den har även gett mig många underbara vänner som jag tyvärr får träffa alldeles för sällan, flera Gtgn som jag bara älskar att gå på. Väntar som ett barn på julafton på kommande Gtg 10 januari.

Gott Nytt År på er också ledningen på Klocksnack!

Viva La Klocksnack.se :cigar: !
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Imponerade siffror, hur snabbt forumet växte på så kort tid. Tack vare er.
Ni har lagt ett grymt jobb på hemsidan och jag är otrolig tacksam att KS finns! [emoji106]
Gott nytt år
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jäklar vilken härlig förmiddagsläsning. Tack till forum ledningen och tack till alla som postar så fina poster!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Stort tack för att ni tillhandahåller forumet, som är till så stor glädje för oss alla!:)

Gott Nytt År!:)
 

Jonte73

Audemars
Ett stort tack till er som driver forumet och tack alla ni som bidrar och härjar här i största allmänhet.
Helt fantastiskt :)
 

Selvedge

Rolex
Vill också passa på att tacka för ett grymt 2014, riktigt bra jobbat! Och alla medlemmar som gör forumet levande!! Keep up The good work folks!!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härlig läsning!! Stort tack för allt jobb! Saknar dock mig själv i statistiken??!! NÅGOT måste jag gjort?! Flest Ploppbilder! Flest Kepsbilder! NÅGOT.....;-)
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Härliga siffror så här på nyårsmorgonen! Ni ska ha all cred i världen, bra jobbat! Och stort tack till er alla medlemmar som gör detta forum till vad det är!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul läsning!

Stort tack till ledningen för att ni tillhandahåller en så bra plattform och tack alla medlemmar som skriver intressanta inlägg!
 

Bender

Cartier
Stort tack alla för ett underbart forum :) Stort tack ledningen för att ni gör det möjligt att ha detta underbara forum, ni gör ett hästjobb tack och bock!

Gott slut
och
Gott Nytt
 

paradis

Audemars
Stort tack till KS ledningen för allt jobb som ni gör. Tack till alla andra som bidrar till en fantastisk klock forum. :rolex: GOTT NYTT ÅR :rolex:
 
Topp