• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2015 års sommarklocka?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Priset är helt galet, att de vill behålla tavlorna kan jag kanske förstå. De vill väl inte ha franken ala Rolex med delar överallt.
Det är ju MIN tavla!!!! Skälet att ha en till är ju för att kunna byta tillbaka. Annars faller ju hela idén. Då kan man ju lika gärna köpa den andra klockan med "rätt" färg i på en gång. Nä! Gör om gör rätt Breitling!!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är ju MIN tavla!!!! Skälet att ha en till är ju för att kunna byta tillbaka. Annars faller ju hela idén. Då kan man ju lika gärna köpa den andra klockan med "rätt" färg i på en gång. Nä! Gör om gör rätt Breitling!!

Jag håller med, men reservdelar finns ju oftast längre än vad klockan tillverkas. Jag skulle tex vilja ha en blå tavla till min, men en komplett klocka är mycket svårare att hitta. Tavlan är bara att beställa om man vill.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är ju MIN tavla!!!! Skälet att ha en till är ju för att kunna byta tillbaka. Annars faller ju hela idén. Då kan man ju lika gärna köpa den andra klockan med "rätt" färg i på en gång. Nä! Gör om gör rätt Breitling!!

Men man slipper sidvis med trådar som handlar om tavlan är rätt eller inte :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med, men reservdelar finns ju oftast längre än vad klockan tillverkas. Jag skulle tex vilja ha en blå tavla till min, men en komplett klocka är mycket svårare att hitta. Tavlan är bara att beställa om man vill.
Jo men blir du sugen på en vit igen,å det vet vi båda att du kommer att bli. Då är det 6-7 papp igen?! Ergo så är det lika bra att köpa en klocka till med den andra färgen.;-)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jo men blir du sugen på en vit igen,å det vet vi båda att du kommer att bli. Då är det 6-7 papp igen?! Ergo så är det lika bra att köpa en klocka till med den andra färgen.;-)

Ja exakt. De är luriga på Breitling. 6-7 papp är ju helt efterblivet. De vill helt enkelt inte sälja lösa delar?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har inte mycket att välja på :happyhappy:

muWJR3i.jpg
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Panerai Luminor Marina (pam005) på canvas eller gummi som sol&bad-beater och sen Cartier Santos XL i guld/stål när man steker på uteserveringar..Något annat dyker säkert upp med.
2015-01-27 12.06.40-1.jpg
2015-02-28 09.50.50.jpg

Strapet till pannan, var är det ifrån om man får fråga?
Riktigt riktigt snyggt var det!
 

Booo

Omega
Om några månader kommer ju sommaren, även om det just nu känns lite "far away".

Den stora frågan är ju vilken klocka som blir 2015 års sommarplåga.

Explorers med vit tavla har ju legat högt uppe på listan några år, men vad blir det i år?

Kanske blir det DDn som tagit forumet med storm under hösten och vintern, eller kommer antalet smurfar skjuta i höjden?

I skrivande stund tänker jag själv köra med några säkra kort i sommar, vit Daytona, GMT pepsi samt den vita Explorer till största del. Allt kan ju dock hända och skulle en 1655a trilla in, ja då är valet inte så svårt!

Kör på och posta vad du tror blir sommarklockan i år

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Som nybörjare i Rolexvärlden så blir det Pepsi i sommar. Godast ;) Dock så tänker jag prova några nato/zuluband.. Kan nog bli en intressant variant.. Men den är snygg Daytonan!
 
Topp