• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2016 års sommarklocka?

Compiss

Patek
2-Faktor
Nu stundar snart sköna maj och sommaren väntar runt hörnet. Iofs svårt stt tro med tanke på att det snöade i Stockholm i går.

Oaktat det, så kommer faktiskt sommaren med några sköna funderingar, nämligen vilken klocka som blir 2016 års sommarplåga, och vilken klocka du själv tror du kommer bära under sommarens härliga stunder?

Detta diskuterades i KlockSnacks pod med @Denke igår men det ena utesluter inte det andra så vi kör väl vår traditionella diskussion och gissningslek även här:)

En klassiker har alltid vart "vita" klockor, och där har 216570 samt 16570 vart lite av favoriter. Personligen gillar jag även den vita Daytonan. 16520 eller 116520.

Detta året tror jag att vi kommer se en annan trend träda fram. Jag tycker att TT modellerna från Rolex ökat på forumet och även antal Panerai.

Jag tror jag kommer köra Panerai, DwellerC och som riktig beater Aqualand på Nato.

Sedan är ju alltid en 16710 pepsi en skön sommarklocka.

Så vad tror du? Vilken blir sommarplågan i år och vilken/vilka kommer du själv ha på dig?

Länk till förra årets sommarklocka:
https://klocksnack.se/threads/2015-års-sommarklocka.35953/

image.jpeg

 
Senast ändrad:
Topp