• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2016 års sommarklocka?

joF

Panerai
Jag har förberett mig inför sommaren på följande vis:

Bytt tavla på min 79280 till vita "panda"-tavlan:
20160416_100302-jpg.299178


Samt införskaffat en klocka med blå tavla och gröna detaljer, det måste ju vara sommar?!

20160403_140018-jpg.291618
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vilka klockor som jag kommer att bära: I år kommer faktiskt SKX:en att få konkurrens om handledstiden. Har skaffat en Seiko 7002 samt en Citizen Aqualand som kommer att användas en hel del.
Vilken klocka som kommer att bli årets sommarplåga: Har drar jag till med en riktig högoddsare. Efter att ha sett min modd av 7002:an ("Blåmögelostmodden" som @yonsson så träffsäkert kallade den) kommer alla att vilja ha en sådan. Så jag svarar en moddad 7002:a. Helst på slitet ljusblått NATO.:D
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 

Hugii

Audemars
Varför måste dykare förknippas med sommar?
Tänker ni bara på badbyxor när ni tänker sommar? :)

Jag vill se lite klass nu.... några dressare som kan lysa upp tillvaron. En fin dressare och linneskjorta är sommar :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Guld funkar alltid till sommaren oavsett, vilket år det är, så till sommaren när man lallar omkring på sommarlov kan man ju använda någon av dessa tre.
DSC_6438.JPG


Vill även passa på att tacka @Nymans Ur 1851 för den trevliga servicen, mycket uppskattat blev det att ni satte dit kronan på min DD då den hade lossnat, så att min vän @Pauledward kunde hämta klockan i lördags när han skulle åka hemåt. Att ni sedan gjorde det utan att ta betalt var mycket mycket vänligt, det uppskattas verkligen mycket och kommer inte att glömmas i första taget, tack för det.
DSC_6433.JPG

DSC_6435.JPG

DSC_6436.JPG


PS! Det dög inte med denna tråd för årets sommar klocka, @Compiss ;)?!
https://klocksnack.se/threads/klocka-till-sommaren-2016.52533/
 
Senast ändrad:
Topp