• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20mm på 19mm?

Dammen

Cartier
Har länge suktat efter ett Hirsch Rivetta till min SARB031 men kruxet är att den har 19mm mellan bandhornen och bandet endast finns i 18mm och 20mm. Någon som vet om man kan "vålda" den extra lilla millimetern?

Här är det ursnygga bandet på en LLD (bilden stulen från TZUK)

bube5ute.jpg


Och här klockan ifråga.
0d03f2b233d8e1d1eedf77acfedc79b0_zps4ac3df03.jpg


/Douglas
 

Norra

Panerai
Ska nog gå med läderband som är 1mm för breda att bara klämma in mellan luggarna. Jag önskar att fler armband tillverkades i udda mm-storlekar eller att klockor tillverkades mer i jämna storlekar mellan lugsen..

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta
 

Rikard

Omega
Japp, har gjort det flera ggr, inga problem. Brukar trycka ihop det med ett skruvstäd, 0,5 på varje sida sen sitter det fint.
 

Sond

Patek
Ja, det går. Det allra bästa är om du kan sätta det i press ett tag så att lädret pressas ihop. Vet inte riktigt vad det skulle vara för bandstiftet måste vara i så att bandet inte böjer sig.
 

JayJay

Rolex
Jag har gjort så att jag skurit av ytterst lite på varje sida och det har fungerar prefekt. Men man får passa sig då man inte tar för mkt eller skapar osymmetri.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det BRUKAR gå, men inte alltid. Försökte göramexakt samma sak med ett bradystrap igår och det gick Inte. Det är alldeles för hårt för att klämma ihop.
 

_jonte

Patek
Borde gå som skrivits ovan. Men börja (för fan) inte skära av bitar, bland det fulaste som finns!
För övrigt tror jag (tyvärr) att det band du har på nu kommer vara 100 ggr snyggare är detta "nya" kommer bli... :bag:
 
Topp