Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

20mm på 19mm?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dammen, 7 juli 2013.

1. Dammen
    Trådstartare

Dammen Stadsbo

Har länge suktat efter ett Hirsch Rivetta till min SARB031 men kruxet är att den har 19mm mellan bandhornen och bandet endast finns i 18mm och 20mm. Någon som vet om man kan "vålda" den extra lilla millimetern?

Här är det ursnygga bandet på en LLD (bilden stulen från TZUK)

Och här klockan ifråga.

/Douglas

2. Norra

Norra Borgare

Ska nog gå med läderband som är 1mm för breda att bara klämma in mellan luggarna. Jag önskar att fler armband tillverkades i udda mm-storlekar eller att klockor tillverkades mer i jämna storlekar mellan lugsen..

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

3. Rikard

Rikard Bonde

Från:
    Västerås
    Japp, har gjort det flera ggr, inga problem. Brukar trycka ihop det med ett skruvstäd, 0,5 på varje sida sen sitter det fint.

4. Sond

Sond Friends of KS

Ja, det går. Det allra bästa är om du kan sätta det i press ett tag så att lädret pressas ihop. Vet inte riktigt vad det skulle vara för bandstiftet måste vara i så att bandet inte böjer sig.

5. JayJay

JayJay Biskop

Jag har gjort så att jag skurit av ytterst lite på varje sida och det har fungerar prefekt. Men man får passa sig då man inte tar för mkt eller skapar osymmetri.

6. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Inga problem i mitt tycke iaf, funkat bra för mig hittills vid 19mm luggar.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det BRUKAR gå, men inte alltid. Försökte göramexakt samma sak med ett bradystrap igår och det gick Inte. Det är alldeles för hårt för att klämma ihop.

8. _jonte

_jonte Friends of KS

Borde gå som skrivits ovan. Men börja (för fan) inte skära av bitar, bland det fulaste som finns!
    För övrigt tror jag (tyvärr) att det band du har på nu kommer vara 100 ggr snyggare är detta "nya" kommer bli... :bag:

yonsson gillar detta.
  9. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

esh syns inte om man skär med rakblad :)

Mårtenssons ur Brookfield