Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

21 mm @ 22 mm?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Asplund, 23 juni 2013.

1. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jag vet att disskutionen varit uppe förut men inte just med dessa siffror (tror jag).

Om jag har 22 mm mellan lugs och bara hittar OEM läder på 21 mm är det ens märkbart när det sitter på? (1 mm glapp totalt) någon som har denna uppsättning som kan ge input/bilder?

/Asplund

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Tips: Gå till urmakaren och prova :)

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Släng på ett 20mm om du har ett liggandes. Då vet du att glappet blir hälften av det. Vissa stör sig på det, andra inte. På en billig klocka hade jag inte stört mig på det, men till en dyr hade jag gjort det.

4. Singular

Singular Företag Forumsponsor

21 på 22 blir inte bra alls. Tvärtom funkar.

Aurum gillar detta.
  5. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Har varken klockan eller lädret än :p

Tack för svar!

Ingen som har någon bild?

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    En anställd i en urbutik här i Malmö hävdade att 2 mm för smala band kan trycka ut bandstiftet om man har otur... Låter iaf teoretiskt möjligt?

7. JayJay

JayJay Biskop

Det här har jag prövat och det är inget jag rekommenderar i a f. Först så tänkte jag "det syns ju knappt" men efter 5 dagar höll jag på att bli knäpp och bandet åkte av.

Asplund gillar detta.
  8. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag tror du kommer störa dig på gapet.

9. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Stämmer, gäller även för ex natoband - bandet rör sig i sidled och tar med sig stiftet i rörelsen vilket gör att det hakas ur...

Camo00 och Spencer gillar detta.
  10. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som folk redan sagt, inget att rekommendera. Hittade en gammal bild på 21mm luggar med 20 mm nato. Jag störde mig på det och tydligen lite risky. [​IMG]

11. Sond

Sond Friends of KS

Det syns. Jag har provat och står ut. Men som sagt; det syns. Har också hört att det kan lossna enklare, men det har aldrig hänt för mig.

Mårtenssons ur Brookfield