• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

21 Zuan

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fotade senaste tillskottet och tänkte passa på att dela med mig. Inte världens bästa bilder kanske, men ändå.

21 Zuan betyder 21 juveler. Denna lilla klocka med kinesiskt ursprung är verkligen charmig och erbjuder en del roligt trots den låga prislappen. Det kupade glaset och färgerna ger ett härligt djup i klockan. Plexi och handuppvridning är verkligen charmigt.

Jag tror den kommer göra sig ännu bättre på en slitet läderband.

DSC_0736_zpsd7792d3c.jpg

DSC_0745_zpsa55cff21.jpg

DSC_0748_zpsc9bbdb3b.jpg
DSC_0747_zps0921e7e9.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Läcker yonson! Har tyckt länge att den är väldigt snygg! Tycker ditt nuvarande Nato är helt ok!
Snygga bilder!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin! Skulle även göra sig snygg på ljusbrunt läder.
Vet du vilken årgång det är på klockan?
 

par

Patek
2-Faktor
Håller med om färgerna, ger stavlan mkt liv. För att vara en vintage wannabe så är den riktigt bra.
 

par

Patek
2-Faktor
Vintage wannabe? Den är en reissue av den första kinesiska klockan, som tillverkades åt flygvapnet i början på 60-talet...
Dåligt ordval kanske men hoppas det framgår vad jag menar dvs tex patinerad tavla. Det finns ju reissue som ser nya ut och som i detta fallet då den försöker se gammal ut. jag tycker tex jlc har gjort mindre lyckade nya vintage modeller sista tiden.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har en sådan....eeeh.... hade....gav bort den.... Men minns att den var riktigt trevlig! Snygga färger och verket såg propert ut...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dåligt ordval kanske men hoppas det framgår vad jag menar dvs tex patinerad tavla. Det finns ju reissue som ser nya ut och som i detta fallet då den försöker se gammal ut. jag tycker tex jlc har gjort mindre lyckade nya vintage modeller sista tiden.

Det finns inget patinerat på den, men visst har den old school estetik!
 
  • Like
Reactions: par

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Riktigt snchnygg! Går det att få tag på dem billigare i Kina, eller är det cirkus 2000:- vid beställning därifrån/köpa på plats?
 
Topp