• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes 22mm Seiko gummi

JohanHLM

Rolex
Ett nästan nytt, extremt stelt och obekvämt 22mm Seiko ( orginal?) gummi bortskänktes mot en rimlig insättning till barncancerfonden.

Förste man (eller kvinna) som hugger i tråden får den!

9eMb1YP.jpg

lcNucdM.jpg

XgqKbAY.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Taar.

Edit: ...som alltid

Edit 2: Kom på att jag sålde ju min Seiko 5 med 22mm förra veckan.. :facepalm: hahaha
 

JohanHLM

Rolex
Lägg ett PM med adressuppgifter o skänk det du anser det vara värt.

Edit: Gäller alltså Smulan som var snabbare än blixten :)
 

maxmol

Panerai
Jag med :D

Släkten från Småland och en 22 kommer alltid till hands vad det lider. :D

Du kan inte tänka dig att passa den vidare. Ersätter dig och skänker ytterligare några slantar till BCF. Inpuls köpte precis idag en Seiko 5 av en antikhandlare i Istanbul och bandet som är på är lagom bra.
 

Smulan

Rolex
Klart jag gör! PM:a vart du vill ha bandet skickat. Jag är själv i Istanbul då och då och har du några tips på var man kan hitta Seiko där så dela gärna :)
 

maxmol

Panerai
Riktigt schyst, den kommer bli riktigt snygg med gummi tror jag.

Jo, antikhandlarna jag snackar om är ute i Kadiköy, på den asiatiska sidan. Åker man båt över gåt man bara upp den backe som ligger bakom båthamnen, där hittar man en fiskmarknad. Bakom den finns massa antik butiker, tar och läger upp karta.

Du hittar mycket skrot där, men också mycket vintage Seiko och Orient klockor, men också en och annan mekanisk schweizare.

Bli inte avsatt av att de säljer en del falska Rolex och Patek, det är iaf mycket ärliga om att de är falska.

Jag fick en automatisk Seiko 5 från 80-talet med svart urtavla och guld detaljer som håller okej tid (+/- 10-15 sek) för 50 TL, ca 200 kr (men kunde säkerligen ha förhandlat ner det än mer).

 
Topp