• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes 24 mm Machoband till din Panna eller Aqualand?

plattfot

Rolex
Flitens lampa har lyst i min läderverkstad och resultatet blev fem uppsättningar riktigt feta läderband.

Tre uppsättningar har jag kvar och erbjuder härmed.



Banden är tillverkade av mellanbrunt Tärnsjöläder i grym kvalité (tack Peter). underdelen av bandet av ett mjukare, svart läder. Jag har hyvlat kanterna något så banden fått en något skålformad profil vilket gör dem sköna att bära. Lackade kanter, trubbigt avslut och handsydd, naturfärgad kontrastsöm. Lädret är insmorda med fett från jörn (jörnkängan). Banden är av standardlängd och passar handleder från 16 cm(ish) och uppåt. Metalltuber är monterade i bandstiftshålen vilket gör bandbytet lättare då friktionen miskar mellan banstift och läder. Kommer med no name V-spänne av god kvalité.







Priset sätter jag till 350 kronor, varav 250 går till mig och 100 till KS barncancerfondeninsamling. Portot och ett tjusigt svart kuvert står jag för.

Full returrätt om banden inte är till belåtenhet.

Tackar för titten!
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Riktigt snygga. Kul att lädret blev till så fina band. Snygg gest med Barncancerinsamlingen. :)
 
Topp