• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

24-timmars urverk för väggen

lotusblomma

Breitling
Måste erkänna att jag är lite osäkert, vet inte riktigt om jag är på rätt forum. Det är iaf som så att jag vill göra några väggklockor med ett 24-timmars urverk. Jag vill göra en egen urtavla med olika mönster, tecken och färger som representerar mitt dygn. Jag försökte föreställa mig en urtavla med 12-timmars urverk men det är inte riktigt det jag hade tänk mig. Så tänkte jag vidare, ett 24-timmars urverk kan inte vara så svårt att få tag på eller?

Jag hittade kanska fort en komplett väggklocka med 24-timmars urverk. Så onödigt att köpa hela klockan bara för att få urverket och känslan av att skapa något nytt blir inte lika stark. Det närmaste jag har kommit att hitta urverk är på amazon, den amerikanska sidan levererar inte uret till sverige och den brittiska sidan vet inte om de kommer kunna leverera produkten och i så fall när. Jag har även hittat andra sidor i både USA och Storbritannien som inte kan leverera hit. Wolgast Time AB har en på sin sida som kostar 0kr och jag har inte fått något svar när jag försökt kontakta dom.

I mitt sökande så hittade jag det här forumet :) Jag inser att många här på forumet är intresserade av själva urverket som är en stor kontrast till min fråga var jag kan köpa billiga enkla urverk för väggklockor. Men tänkte jag, det skadar inte att fråga och det är ett bra mycket bättre alternativ än att behöva köpa kompletta väggklockor.
 

lotusblomma

Breitling
Det var något sådant jag tänkte mig, ska titta mer på utbudet från Costal Tide clocks. Såg att det fanns urverk för en hel vecka också som ser spännande ut.
 

rogart-63

Patek
Finns rätt många som säljer urverk på Ebay. Köpte ett vanligt och fixade till en gammal väggklocka. Menhöll på att bli tokig då den ticka väldigt högt . Så rekommenderar att du köper en med silent verk om du ska ha den i närheten av nåt sovrum.
 
Topp