• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

24h visande analog klocka

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag vänder mig direkt till experterna:

Börjar fundera på att skaffa en klocka som visar dygnets alla 24 timmar.

Googlat runt lite när jag kom på att "det där trevliga gänget på KS" har säkerligen en massa br förslag...

Så, vad har ni för klockor med 24h-visning? Posta gärna med bilder och ca pris..
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fan, Denke sover du? Det är ju öppet mål ... :D

http://www.klepsoo.com/search?searchTerms=airman&search= 

Notera dock att flera av dessa Glycine Airman säljs i olika utförande. Det är givetvis en "Purist" du behöver:

Purist: Endast 24-timmarsvisning på urtavlan, med en andra 24-timmars tidszon på vridringen.

GMT: Normal 12-timmarsvisning på urtavlan, med en separat 24-timmars GMT-visare. Dessutom en andra 24-timmars tidszon på vridringen.

GA: Som GMT, men med skillnaden att du kan ställa den vanliga timvisaren separat utan att stoppa klockan. Smart funktion, då 24-timmarsvisaren kan stå kvar på hemmatid när man reser och du justerar den vanliga timvisaren till där du är.
 

DrDre

Patek
Glycine, som tas upp ovan, är ju jäkligt cool och en en lång historia av just 24h visning. En annan klassiker är Breitling Cosmonaut (ser ut som en Navitimer fast med 24 visning istället).
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Det ska vara en 60-tals Airman såklart!

image.jpg
 
Topp