Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

24mm-klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av JaTack, 3 mars 2014.

1. JaTack
    Trådstartare

JaTack Friends of KS

God afton KS!

Jag har satt mig själv i båten, beställde ett mesh från Wjean som var riktigt snyggt om jag får skryta (utan att ha sett det i verkligheten än bör tilläggas). Problemet är bara att bandet är 24mm brett, på min största klocka passar max ett 22mm..

Så istället för att sälja och och köpa nytt tänkte jag slå till på en ny klocka. Dock verkar det svårt att hitta snygga klockor där bandet passar.. Panerai är för dyrt, Aqualand tycker jag inte om och Snkf-serien är smått utdöd till rimliga priser. Så min fråga är om ni har några tips? Helst en klocka runt tusenlappen men jag sätter ett mer rimligt max till tvåtusen och hoppas att några trevliga förslag kommer in :)

2. Strindberg

Strindberg Biskop

Haha, jag trodde att du ville ha en riktigt liten klocka, och tänkte hänvisa dig till "Vintage"!

Nexus gillar detta.
  3. Empa

Empa Friends of KS

Kollade lite snabbt på köp & sälj och de som kom upp som kandidater var en Jaques Lemans, Artego 300, Benarus Moray ligger runt 3000:- samt Magrette.

JaTack och Jockinho gillar detta.
  4. Sumo

Sumo Bonde

Från:
    Göteborg
    ecozilla med suppa-adapters

JaTack och Jockinho gillar detta.
  5. don segundo

don segundo Biskop

Låter som ett bra budgetalternativ! Annars som andra varit inne på finns det ju en del microtillverkare som gör stora dykklockor med 24mm mellan bandhornen, känns dock som att det landar lite över din budget.

JaTack gillar detta.
  6. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
  7. JaTack
    Trådstartare

JaTack Friends of KS

Vilket bra forum det här är! :)
    Tipp topp! Liknar Panerai en hel del dock, men snygg!

Det här känns helt rätt, googlade en del på den och verkar inte finnas många missnöjda bärare av detta praktexemplar till beater!

Ska se hur det hela slutar, fortsätt gärna att ge mig bra förslag. Och gärna budget-varianter :angel:

8. filthywatch

filthywatch Bonde

magrette regattare som ligger på köp och sälj ;)

JaTack gillar detta.
  9. Sundström

Sundström Friends of KS

+1 på lumtec och magrette..!

Mårtenssons ur Brookfield